Japán luxusvonat a Ferrari díjnyertes tervezőjétől

Készül Japánban a legkülönlegesebb luxusvonat, mely szerelvényeinek kialakítása egy ötcsillagos hotel enteriőrjével vetekszik. A vonat megépítése nem kevesebb, mint 5 milliárd yenbe kerül, ami átszámolva több mint 11 milliárd forint. A Kelet-Japán Vasúti Társaság (JR East) szerint a vonat 2017 tavaszán indulhat útjára.

A Cruise Train dizájnját Ken Okuyama neves dizájner álmodta meg, aki több luxusautó tervezésében is részt vett; dolgozott többek között a General Motorsnak, a Porschénak, a Ferrarinak és a Maseratinak is - írja a Japánspecialista. Az általa tervezett Ferrari Rossa 2000-ben „The Best Concept Car of the Year” díjat nyert. Az elmúlt években több különleges vonat dizájnja is az ő nevéhez fűződik, de saját cégében humanoid robotoktól kezdve bútorokon keresztül napszemüvegekig sok mindent tervez.

A tízkocsis vonat nem csak külsejében lesz különleges, hiszen szinte minden megtalálható benne, ami egy szállodában is elérhető - többek között étterem, bár, illetve exkluzív galériás hálószobák, természetesen saját fürdőszobával. Összesen 16 szoba található a vonaton, ezekből a deluxe suite egy teljes kocsit, a további 15 szoba pedig 5 vagont tesz ki. Az étkezőkocsiban az adott évszakhoz illő helyi ételeket szolgálnak majd fel a vendégek számára. A közösségi térként funkcionáló lounge kocsi hatalmas nyitott tere, az egész vonatra jellemző organikus ablakok ideális hangulatot teremtenek a laza beszélgetésekhez. Ez nem véletlen, hiszen Ken Okuyamának pontosan ez volt a célja, az ő szavaival élve: „Tegyük lehetővé az utasok számára, hogy élvezhessék az idő és tér változását”.

Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője elmondta: „A japán vasúti rendszer a világon egyedülálló. Jellemzője a tökéletes pontosság és a szerelvények makulátlan tisztasága. A vasúthálózat kifogástalanul lefedi az ország egész területét, így vonaton utazva kényelmesen és gyorsan érhető el úti célunk. A gyorsaságát legjobban a legtöbbek által megtett út, a Tokió-Kiotó szakasz (513 km) bizonyítja, aminek megtétele mindössze 2,5 órát vesz igénybe.”


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.