A Covid kitörése idején megesett, hogy a nagy óceánjárók utasai és személyzete nem hagyhatták el a hajót, most viszont új problémával szembesülnek: az emberek nem szállhatnak fel rá. Számos helyen gondot okoz, hogy az utazási infrastruktúra képtelen megbirkózni az ugrásszerűen megnőtt kereslettel - írja a Frommers magazin cikke alapján a player.hu.
Törölnek, de korrekten kárpótolnak
A Norwegian Cruise Lines a Pride of America nevű hajójára például nem talált elegendő és megfelelő személyzetet. A hajó két év szünet után indult újra idén tavasszal Hawaiinál. A normál esetben 930 fős személyzet helyett most nagyjából 550-en dolgoznak, és ez még egy kisebb hajónak számít az iparágban.
Így esett meg, hogy a Norwegian kénytelen volt néhány előfoglalással rendelkező ügyfelet lehúzni a listájáról, tehát a Pride of America teljes kapacitását a felére csökkentette. Az érintett utasok teljes visszatérítést kapnak, plusz egy „jövőbeli körutazási kreditet” az eredeti út összegének teljes árában.
Ezen kívül a dugába dőlt utazási terveket személyenként 500-ig dollárig kárpótolja a Norwegian azoknál az utasoknál, akiknél a légitársaságok járattörlési vagy módosítási díjat szabtak ki.
Rövidebb nyitvatartás, visszavett szolgáltatások
A Carnival Cruise Lines is visszavont néhány előre bejelentett utat, ezen kívül megnyirbált néhány fedélzeti szolgáltatást, például amit az étteremben vagy a hűségklub tagjainak nyújtott. A Frommers cikke alapján Idén nyáron hosszabbak lehetnek a sorok egyes szolgáltatásokért is, más esetben rövidebb lehet a „nyitvatartás”, mint a Carnival egyik hajóján, ahol a korábban éjjel-nappali pizzázó már csak normál munkarendben, napi hét órában van nyitva.
Törölte néhány, különben népszerű alaszkai járatát a Holland America társaság is, míg a Virgin Voyages – szembesülve a Covid miatti csúszásokkal, hiányokkal és egyéb nehézségekkel – úgy döntött, hogy a harmadik hajója, a Resilient Lady augusztusra tervezett indulását 2023-ra halasztja, egy egyelőre pontosan nem közölt időpontra.