Járattörlések a luxus hajóutak piacán is

Törölt járatok, korlátozott szolgáltatások a nagy turistahajókon. Ezt az iparágat is sújtja a munkaerőhiány.

A Covid kitörése idején megesett, hogy a nagy óceánjárók utasai és személyzete nem hagyhatták el a hajót, most viszont új problémával szembesülnek: az emberek nem szállhatnak fel rá. Számos helyen gondot okoz, hogy az utazási infrastruktúra képtelen megbirkózni az ugrásszerűen megnőtt kereslettel - írja a Frommers magazin cikke alapján a player.hu.

Törölnek, de korrekten kárpótolnak

A Norwegian Cruise Lines a Pride of America nevű hajójára például nem talált elegendő és megfelelő személyzetet. A hajó két év szünet után indult újra idén tavasszal Hawaiinál. A normál esetben 930 fős személyzet helyett most nagyjából 550-en dolgoznak, és ez még egy kisebb hajónak számít az iparágban.

Így esett meg, hogy a Norwegian kénytelen volt néhány előfoglalással rendelkező ügyfelet lehúzni a listájáról, tehát a Pride of America teljes kapacitását a felére csökkentette. Az érintett utasok teljes visszatérítést kapnak, plusz egy „jövőbeli körutazási kreditet” az eredeti út összegének teljes árában.

Ezen kívül a dugába dőlt utazási terveket személyenként 500-ig dollárig kárpótolja a Norwegian azoknál az utasoknál, akiknél a légitársaságok járattörlési vagy módosítási díjat szabtak ki.

Rövidebb nyitvatartás, visszavett szolgáltatások

A Carnival Cruise Lines is visszavont néhány előre bejelentett utat, ezen kívül megnyirbált néhány fedélzeti szolgáltatást, például amit az étteremben vagy a hűségklub tagjainak nyújtott. A Frommers cikke alapján Idén nyáron hosszabbak lehetnek a sorok egyes szolgáltatásokért is, más esetben rövidebb lehet a „nyitvatartás”, mint a Carnival egyik hajóján, ahol a korábban éjjel-nappali pizzázó már csak normál munkarendben, napi hét órában van nyitva.

Törölte néhány, különben népszerű alaszkai járatát a Holland America társaság is, míg a Virgin Voyages – szembesülve a Covid miatti csúszásokkal, hiányokkal és egyéb nehézségekkel – úgy döntött, hogy a harmadik hajója, a Resilient Lady augusztusra tervezett indulását 2023-ra halasztja, egy egyelőre pontosan nem közölt időpontra.


Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.