Járattörlések a luxus hajóutak piacán is

Törölt járatok, korlátozott szolgáltatások a nagy turistahajókon. Ezt az iparágat is sújtja a munkaerőhiány.

A Covid kitörése idején megesett, hogy a nagy óceánjárók utasai és személyzete nem hagyhatták el a hajót, most viszont új problémával szembesülnek: az emberek nem szállhatnak fel rá. Számos helyen gondot okoz, hogy az utazási infrastruktúra képtelen megbirkózni az ugrásszerűen megnőtt kereslettel - írja a Frommers magazin cikke alapján a player.hu.

Törölnek, de korrekten kárpótolnak

A Norwegian Cruise Lines a Pride of America nevű hajójára például nem talált elegendő és megfelelő személyzetet. A hajó két év szünet után indult újra idén tavasszal Hawaiinál. A normál esetben 930 fős személyzet helyett most nagyjából 550-en dolgoznak, és ez még egy kisebb hajónak számít az iparágban.

Így esett meg, hogy a Norwegian kénytelen volt néhány előfoglalással rendelkező ügyfelet lehúzni a listájáról, tehát a Pride of America teljes kapacitását a felére csökkentette. Az érintett utasok teljes visszatérítést kapnak, plusz egy „jövőbeli körutazási kreditet” az eredeti út összegének teljes árában.

Ezen kívül a dugába dőlt utazási terveket személyenként 500-ig dollárig kárpótolja a Norwegian azoknál az utasoknál, akiknél a légitársaságok járattörlési vagy módosítási díjat szabtak ki.

Rövidebb nyitvatartás, visszavett szolgáltatások

A Carnival Cruise Lines is visszavont néhány előre bejelentett utat, ezen kívül megnyirbált néhány fedélzeti szolgáltatást, például amit az étteremben vagy a hűségklub tagjainak nyújtott. A Frommers cikke alapján Idén nyáron hosszabbak lehetnek a sorok egyes szolgáltatásokért is, más esetben rövidebb lehet a „nyitvatartás”, mint a Carnival egyik hajóján, ahol a korábban éjjel-nappali pizzázó már csak normál munkarendben, napi hét órában van nyitva.

Törölte néhány, különben népszerű alaszkai járatát a Holland America társaság is, míg a Virgin Voyages – szembesülve a Covid miatti csúszásokkal, hiányokkal és egyéb nehézségekkel – úgy döntött, hogy a harmadik hajója, a Resilient Lady augusztusra tervezett indulását 2023-ra halasztja, egy egyelőre pontosan nem közölt időpontra.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air péntek hajnali gépét Budapest és Stockholm között

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air péntek hajnali gépét Budapest és Stockholm között 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.