Az Ázsia és Európa közötti, a transzszibériai útvonal igénybevételével megvalósuló vasúti fuvarozások volumenének növelésére és koordinálására hivatott szervezet, a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa Oroszország negyedik legnagyobb városában, a két kontinens határvonala mellett fekvő Jekatyerinburgban tartja 23. plenáris ülését. A kétnapos konferencián a MÁV-csoport küldöttsége mellett 23 ország több mint 100 vállalatának – például európai és ázsiai vasúttársaságoknak, tengeri fuvarozóknak, kikötőknek és szállítmányozóknak, valamint közigazgatási szervezeteknek – képviselői vannak jelen.
Dávid Ilona délelőtti, napirend szerinti előadásában mindenekelőtt beszélt a tavaly novemberben, Budapesten rendezett 22. plenáris ülés célkitűzéseiről és megvalósulásukról. Ezt követően javaslatot tett arra, hogy „a TSZKT fontolja meg az európai vasúti árufuvarozási (RFC) korridorok tanácsadó testületeivel való kapcsolatfelvétel lehetőségét, amelyet a MÁV Zrt. teljes mértékben támogatni fog.”
A MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a TSZKT részvételének lehetőségét már a Tanács és a MÁV közös munkacsoportjának áprilisi, moszkvai ülésén is vizsgálták. Továbbá kiemelte: Magyarország Ázsia és az Európai Unió közötti egyik összekötő kapocsként eddig is aktív szerepet vállalt az uniós árufuvarozási korridorok létrehozásában. Tavaly a MÁV irányításával kezdte meg működését az Európai Unió 7-es számú vasúti árufuvarozási folyosója. Hazánk Franciaországgal, Spanyolországgal, Olaszországgal és Szlovéniával közösen részt vett a 6-os számú korridor létrehozásában is. Az RFC folyosók kialakítása nemcsak az EU versenyképes vasúti közlekedési hálózatának megteremtésében lehet sikertörténet, hanem összekapcsolva a transzszibériai vasútvonalakkal egy kontinenseken átnyúló együttműködésre nyílhat lehetőség. – Beszédét a MÁV-csoport harmadik éve tartó, stabil működési és finanszírozási pályára állításának bemutatásával zárta.
Dávid Ilona pénteken különtárgyalást folytat Vlagyimir Jakunyinnal, az Orosz Vasutak – tisztségében újabb három évre megerősített – elnökével.
Háttérinformáció |
A Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa üzleti tevékenységet nem végző nemzetközi szállítási szövetség, melyet 1993-ban alapított az Oroszországi Föderáció Vasútügyi Minisztériuma (a 2003-as reform óta RZD: Oroszországi Vasutak), a Deutsche Bahn (DB AG), az Európai Transzszibériai Fuvarozók és Szállítmányozók Szövetsége (GETO) és a Koreai Nemzetközi Árufuvarozók Szövetsége. A TSZKT célja, hogy tranzitforgalmat és külkereskedelmi áruforgalmat biztosítson a transzszibériai vasútvonal számára; koordinálja a transzszibériai vasútvonalon nemzetközi árufuvarozást végző vállalatok tevékenységét annak érdekében, hogy az Oroszországi Vasutak infrastruktúrájának használatával biztosítsa az áruk magas színvonalú célba juttatását és a gazdasági kapcsolatok fejlesztését Délkelet-Ázsia, a Távol- és a Közép-Kelet, Közép-Ázsia és Európa országai között. A Tanácsnak 105 tagja van 25 országból, a MÁV Zrt. 1996 óta tag. A Tanács tavaly novemberben, Budapesten tartotta a 22. plenáris ülését, amelyen 25 ország több mint 250 delegáltja, köztük a MÁV Zrt. tárgyalt a transzszibériai áruszállítási folyosó működéséről és modernizációjáról, valamint a konténeres fuvarozások hatékonyságának növeléséről. A konferencia budapesti megrendezése fokozottan ráirányította a figyelmet a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségekre. |
Forrás: Turizmus Online