A Világgazdaság összeállítása szerint a felsőfokú intézmények a célzott és direkt információkat tartják a leghatékonyabbaknak, ezért elsősorban online felületen hirdetnek. A lap szerint a felmérések azt mutatják, hogy a jelentkezők inkább az interneten tájékozódnak, az iskolák a print hirdetésekkel és a pr-cikkekkel inkább a szülőket próbálják elérni.
A legismertebb népszerűsítési forma a nyílt nap, a napilapokban közölt mellékletek, a helyi tévés kampányok, illetve az intézmények megjelennek a pályaválasztással kapcsolatos rendezvényeken.
A BKF-en végzett alternatív megoldásokra specializált Revision stratégiai vezetője, Kaizer Gábor szerint a klasszikus eszközök helyett ütős és újszerű módszerekkel lehet a fiatal korosztályt hatékonyan megcélozni.
A főiskola erre már töbször tett kísérletet, hiszen tavaly a Keresztapa filmzenéjére készítettek promó-filmet, amit a videomegosztókra töltöttek fel.
De azt is a hallgatók megnyerésére találták ki, hogy a nyílt napra érkezőket limuzinnal szállították az iskolába, erről készült egy saját "indulóval" alázenélt kisfilm is.
A kommunikációs főiskola a rádiózás rejtelmeibe is bevezeti a leendő hallgatókat: a január 17-i nyílt napon a megszokott programokon túl a bkFM, az intézmény rádiója akár műsorkészítést is kínál az érdeklődőknek. A nyílt napon a kommunikációs szakmát képviseli Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, a Nemzeti Kulturális Alap kuratóriumának tagja, valamint a RadioCafe 98.6 műsorvezetője és Kőszegi András, a Gazdasági Rádió műsorvezetője.
A Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF) Diplomát nekem címmel talált ki egy akciót, a diákoknak az a feladatuk, hogy felkeltsék a figyelmet az intézmény képzéseire. Az ötletet bárhol megvalósíthatják, az akcióról készült fotót pedig január 20-ig kell feltölteni a Diplomatnekem.hu oldalra, ahol a látogatók szavazzák meg a legkreatívabb megoldást.