Jön az Airbus A330neo

Megépíti az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsű modelljének, az A330-asnak felújított változatát, az első példányok 2017-ben állhatnak szolgálatba - közölte a cég hétfőn az MTI-vel.

A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik.

A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból. Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, a fejlesztési költségek a 2015-17-es időszakot terhelik, és mintegy 70 bázisponttal csökkentik a 2015-ös üzemi haszonkulcsot. Az A330-as modernizálása régóta napirenden van Toulouse-ban, szakértők koárbban úgy foglaltak állást, hogy az Airbus piaci nyomásra foghat bele a felújításba, az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett.

A gyártó attól tartott a szakértők szerint, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.

Tom Enders a berlini ILA légi szalonon újságíróknak májusban azt mondta, nem fogják felújítani idén húszéves A330-as típusukat akkor, ha az a kitűzött pénzügyi terveket veszélyezteti. Jelezte: alig pár százra tehető új rendelést jelentene a modernizáció, míg a kisebb, A320-as típuscsalád továbbfejlesztése eddig 2600 megrendelést hozott az Airbusnak.

Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1100 darabot rendeltek az Airbustól és további 260-ra volt megrendelése május végéig.





Forrás: MTI / turizmusonline.hu


Júniustól újra megy a  FlixBus Horvátországba

Júniustól újra megy a FlixBus Horvátországba 

Az Isztriai-félsziget városai mellett lehetőség nyílik Horvátország délebben lévő partszakaszaira is eljutni a FlixBus másik nyári járatával.
London helyett  Rómába utaznak szívesebben a magyarok

London helyett Rómába utaznak szívesebben a magyarok 

Számottevően változott a repülőjegy ára több úti cél esetében - nyilván ez is hozzájárult a toplista alakulásához.
Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban

Ez a legfelkészültebb kerékpárosbarát térség az országban 

Aki új biciklis kalandokra vágyik, annak Békés Vármegyében érdemes kezdeni a felfedezést.
Húsz éves a Wizz Air

Húsz éves a Wizz Air 

Az első járat 2004. május 19-én szállt fel.
Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye

Jön az ország egyik legnépszerűbb kerékpárversenye 

2024-ben újdonságokkal indul a KÉSZ Group Balatonfondo kerékpárverseny.
Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.