A Nyugati és a Déli pályaudvar, valamint a peremkerületi állomások maximális kapacitását felhasználva a vonatok érkezésére és indítására, a vasúttársaság számtalan szempontot figyelembevevő csatlakozási és utasigényt kielégítő menetrendet alkotott, összehangolva azt a Kelenföld–Pusztaszabolcs és a Rákos–Hatvan vasútvonal felújításának idejére bevezetett közlekedési renddel.
A lezárás idején a BKK sűrűbben közlekedteti az M4-es metrót a Kelenföld vasútállomás jobb elérése érdekében, valamint a Kőbánya felső vasútállomás és a Blaha Lujza tér között kapcsolatot biztosító 37-es és 37A villamost, mely utóbbira a Keleti pályaudvarig érvényes vasúti bérletekkel is fel lehet szállni a Sörgyár megállóhely és a Blaha Lujza tér között. Az elvégzendő munkák részeként többek között sor kerül a felsővezetéki hálózat, a vágányok javítására és váltócserékre, valamint a teljes csarnok egységesen aszfaltozva lesz.
A kéthetes karbantartás ideje alatt a szakemberek:
• A csarnok egész területén, 8670 négyzetméteren újraaszfaltozzák az utasperonokat;
• javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán: 463 darab talpfát, 3155 darab vasbeton aljat, 716 méter sínt, továbbá 131 darab váltó(kitérő) alkatrészt és 1210 méteren ágyazatot is cserélnek;
• lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat;
• kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat;
• új modern utastájékoztató LED kijelzőfalat telepítenek a csarnokba;
• a térvilágítás karbantartása során 300 darab lámpatest cseréjére is sor kerül, hogy energiatakarékosabb és hatékonyabb legyen a világítás.
• virágosítják és rendezik a főbejárat, valamint az oldalsó kapuk közelében lévő zöldterületeket;
• elvégzik a szükséges beavatkozásokat a teljes felsővezeték hálózaton; az állomási biztosítóberendezésen, az energia ellátási hálózatokon;
• és helyreállítják a megkopott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken.
Forrás: MÁV