A berlini reptereket felölelő igazgatótanács ma hoz határozatot arról, hogy a magas költségek miatt ismét kiírják-e a terminálok építésére vonatkozó közbeszerzési pályázatot. A kiíráskor 630 millió eurós költségkerettel számoltak, a beérkezett pályázatok azonban ezt az összeget 400 millió euróval meghaladták. Klaus Wowereit, Berlin polgármestere már korábban sem zárta ki a pályázat újbóli kiírását. A zöldek például azt a megoldást támogatják, hogy vonjanak be több helyi kisvállalakozót a kivitelezésbe, így csökkentve a költségeket. A reptéri fejlesztésben nem ez az első késés. 2005-ben az eredetileg tervezett 1,9 milliárd eurós költségvetés helyett 2,9 milliárdos beruházási kiadást jelentettek be. Mivel a berlini repterek üzemeltetője a német állam és a helyi önkormányzat, a beruházás költségei nagyrészt az államkasszát terhelik. A projekthez eddig mintegy kétmilliárd euró hitelt vettek fel, és továbbiakról tárgyalnak a KfW bankcsoporttal, valamint az Európai Fejlesztési Bankkal. (Világgazdaság)
Késik az új berlini repülőtér átadása
2011-re tervezték, de az előrejelzések szerint legalább egy évet késik az új berlini központi repülőtér, a Berlin Brandenburg International (BBI) átadása.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.