Kevesebb üti a légitársaságok markát jövőre

A IATA majdnem 30%-kal leverte a jövő évre szóló előrejelzését a légitársaságok nyereségére vonatkozóan.

Korábbi előrejelzéséhez képest 28,6%-kal alacsonyabb, 3,5 milliárd dollár nettó nyereségre számíthatnak 2012-ben a világ légitársaságai a IATA új előrejelzése szerint. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint egy másik forgatókönyv szerint akár 8,3 milliárd dolláros vesztesége is lehet a társaságoknak jövőre, ha az eurózóna krízise egy újabb bank válságot is  magával hoz és a világ GDP-jének növekedési üteme 0,8%-ra lassul. 

Korábbi, szeptemberi előrejelzésében a világ légitársaságainak 2012-es nyereségét 4,9 milliárd dollárra jósolta a szövetség. 

"The biggest risk facing airline profitability over the next year is the economic turmoil that would result from a failure of governments to resolve the Eurozone sovereign debt crisis. Such an outcome could lead to losses of over $8 billion—the largest since the 2008 financial crisis," IATA DG and CEO Tony Tyler told reporters at IATA's Global Media Day in Geneva.

In this worst-case scenario, all regions would fall into losses. Europe would be expected to post the deepest loss at $4.4 billion, followed by North America at $1.8 billion and Asia/Pacific at $1.1 billion. The Middle East and Latin America would both be expected to post $400 million losses, respectively, while Africa would be $200 million in the red.

Tyler said, "This admittedly worst-case—but by no means unimaginable—scenario should serve as a wake-up call to governments around the world. Government policies need to recognize aviation’s vital contribution to the health of the economy."

He added, "Even our best-case scenario for 2012 [the predicted $3.5 billion profit] is for a net margin of just 0.6% on revenues of $618 billion. But the industry is really moving at two speeds, with highly taxed European carriers headed into the red."

Under IATA's forecast, European carriers are expected to fall to a $600 million loss in 2012 resulting from the weakness of their home market economies and further increases in passenger taxes, while North American carriers are expected to generate profits of $1.7 billion as limited capacity growth is providing some protection against the downward pressure on profits.

Asia/Pacific carriers are forecast to deliver the largest absolute profit at $2.1 billion. Middle East carriers will see their earnings decrease to $300 million, less than half the previously forecast $700 million profit, as long-haul market conditions deteriorate—in particular those linked to the weak European economies. Latin American carriers will see profits decline to $100 million—a $400 million negative swing from the previous forecast, partly a carry-over from the recent weakness of profitability in the large Brazilian market. African carriers will fall to a loss of $100 million, unchanged from the previous forecast.

On a more positive note, IATA kept its net profit outlook for this year unchanged at $6.9 billion, which equates to a net margin of 1.2%, but regional differences have widened. Airlines in Europe, the Middle East Airlines and Latin America had their forecast downgraded to $1 billion (down from the previously forecast $1.4 billion), $400 million (down from the previously forecast $800 million) and $200 million (from the previously forecast $600 million), respectively.

Conversely, carriers in North America and the Asia/Pacific region had their 2011 profitability outlook raised. African carriers are still expected to breakeven.

Passenger demand for the full year is expected to expand by 6.1% globally—which is stronger than the 5.9% forecast in September—and yields to increase by 4%. IATA is forecasting global airline revenue of $596 billion in 2011.


Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?