Kevesebb üti a légitársaságok markát jövőre

A IATA majdnem 30%-kal leverte a jövő évre szóló előrejelzését a légitársaságok nyereségére vonatkozóan.

Korábbi előrejelzéséhez képest 28,6%-kal alacsonyabb, 3,5 milliárd dollár nettó nyereségre számíthatnak 2012-ben a világ légitársaságai a IATA új előrejelzése szerint. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint egy másik forgatókönyv szerint akár 8,3 milliárd dolláros vesztesége is lehet a társaságoknak jövőre, ha az eurózóna krízise egy újabb bank válságot is  magával hoz és a világ GDP-jének növekedési üteme 0,8%-ra lassul. 

Korábbi, szeptemberi előrejelzésében a világ légitársaságainak 2012-es nyereségét 4,9 milliárd dollárra jósolta a szövetség. 

"The biggest risk facing airline profitability over the next year is the economic turmoil that would result from a failure of governments to resolve the Eurozone sovereign debt crisis. Such an outcome could lead to losses of over $8 billion—the largest since the 2008 financial crisis," IATA DG and CEO Tony Tyler told reporters at IATA's Global Media Day in Geneva.

In this worst-case scenario, all regions would fall into losses. Europe would be expected to post the deepest loss at $4.4 billion, followed by North America at $1.8 billion and Asia/Pacific at $1.1 billion. The Middle East and Latin America would both be expected to post $400 million losses, respectively, while Africa would be $200 million in the red.

Tyler said, "This admittedly worst-case—but by no means unimaginable—scenario should serve as a wake-up call to governments around the world. Government policies need to recognize aviation’s vital contribution to the health of the economy."

He added, "Even our best-case scenario for 2012 [the predicted $3.5 billion profit] is for a net margin of just 0.6% on revenues of $618 billion. But the industry is really moving at two speeds, with highly taxed European carriers headed into the red."

Under IATA's forecast, European carriers are expected to fall to a $600 million loss in 2012 resulting from the weakness of their home market economies and further increases in passenger taxes, while North American carriers are expected to generate profits of $1.7 billion as limited capacity growth is providing some protection against the downward pressure on profits.

Asia/Pacific carriers are forecast to deliver the largest absolute profit at $2.1 billion. Middle East carriers will see their earnings decrease to $300 million, less than half the previously forecast $700 million profit, as long-haul market conditions deteriorate—in particular those linked to the weak European economies. Latin American carriers will see profits decline to $100 million—a $400 million negative swing from the previous forecast, partly a carry-over from the recent weakness of profitability in the large Brazilian market. African carriers will fall to a loss of $100 million, unchanged from the previous forecast.

On a more positive note, IATA kept its net profit outlook for this year unchanged at $6.9 billion, which equates to a net margin of 1.2%, but regional differences have widened. Airlines in Europe, the Middle East Airlines and Latin America had their forecast downgraded to $1 billion (down from the previously forecast $1.4 billion), $400 million (down from the previously forecast $800 million) and $200 million (from the previously forecast $600 million), respectively.

Conversely, carriers in North America and the Asia/Pacific region had their 2011 profitability outlook raised. African carriers are still expected to breakeven.

Passenger demand for the full year is expected to expand by 6.1% globally—which is stronger than the 5.9% forecast in September—and yields to increase by 4%. IATA is forecasting global airline revenue of $596 billion in 2011.


Magyar munkatársakat keres kabinszemélyzeti csapatába a dubaji légitársaság

Magyar munkatársakat keres kabinszemélyzeti csapatába a dubaji légitársaság 

A légitársaság február 15-én 9 órától Budapesten, Courtyard by Marriott Budapest City Center hotelben tart Nyílt Napot
Drágulnak a kompjegyek Görögországban

Drágulnak a kompjegyek Görögországban 

Akár 15 százalékos áremelkedés is várható májustól.
2024 legnépszerűbb buszos úti céljai

2024 legnépszerűbb buszos úti céljai  

Néhány meglepetés is bekerült a legjobb 20 közé.
Átvette első Airspace kabinnal készült repülőgépét a Wizz Air

Átvette első Airspace kabinnal készült repülőgépét a Wizz Air 

Az utasélmény új generációját képviseli az Airbus most átadott repülőjének kabinja.
Légi tisztelgés az osztrák zseni előtt:  világ körüli útra indul a „Strauss-gép”

Légi tisztelgés az osztrák zseni előtt: világ körüli útra indul a „Strauss-gép” 

A „Strauss-gép” Bécs zenei nagykövete lesz.
Íme, a fenntartható tengeri utazás legújabb formája

Íme, a fenntartható tengeri utazás legújabb formája 

Izgalmas és fenntartható lehetőség az Atlanti-óceán átszelésére: egy vitorlás teherszállító hajó.
Ötnapos vasúti sztrájk Belgiumban

Ötnapos vasúti sztrájk Belgiumban 

Nem csak a légügyi dolgozók elégedetlenek, hanem három belga szakszervezet is ötnapos vasúti sztrájkot tervez február utolsó hetében.
Belgiumból nem indulnak repülőjáratok csütörtökön országos sztrájk miatt

Belgiumból nem indulnak repülőjáratok csütörtökön országos sztrájk miatt 

Brüsszelben országos szakszervezeti demonstráció lesz csütörtökön, amelyhez szinte teljes körű munkabeszüntetés is társul.
Belistázták a lett légitársaságot a világ legjobbjai közé

Belistázták a lett légitársaságot a világ legjobbjai közé 

Az airBaltic felkerült a világ legjobb légitársaságainak rangsorába.
Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért

Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért 

A Wizz Air megtartotta “B” minősítését a Carbon Disclosure Project 2024-es klímabesorolásában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.