Kevesebb üti a légitársaságok markát jövőre

A IATA majdnem 30%-kal leverte a jövő évre szóló előrejelzését a légitársaságok nyereségére vonatkozóan.

Korábbi előrejelzéséhez képest 28,6%-kal alacsonyabb, 3,5 milliárd dollár nettó nyereségre számíthatnak 2012-ben a világ légitársaságai a IATA új előrejelzése szerint. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint egy másik forgatókönyv szerint akár 8,3 milliárd dolláros vesztesége is lehet a társaságoknak jövőre, ha az eurózóna krízise egy újabb bank válságot is  magával hoz és a világ GDP-jének növekedési üteme 0,8%-ra lassul. 

Korábbi, szeptemberi előrejelzésében a világ légitársaságainak 2012-es nyereségét 4,9 milliárd dollárra jósolta a szövetség. 

"The biggest risk facing airline profitability over the next year is the economic turmoil that would result from a failure of governments to resolve the Eurozone sovereign debt crisis. Such an outcome could lead to losses of over $8 billion—the largest since the 2008 financial crisis," IATA DG and CEO Tony Tyler told reporters at IATA's Global Media Day in Geneva.

In this worst-case scenario, all regions would fall into losses. Europe would be expected to post the deepest loss at $4.4 billion, followed by North America at $1.8 billion and Asia/Pacific at $1.1 billion. The Middle East and Latin America would both be expected to post $400 million losses, respectively, while Africa would be $200 million in the red.

Tyler said, "This admittedly worst-case—but by no means unimaginable—scenario should serve as a wake-up call to governments around the world. Government policies need to recognize aviation’s vital contribution to the health of the economy."

He added, "Even our best-case scenario for 2012 [the predicted $3.5 billion profit] is for a net margin of just 0.6% on revenues of $618 billion. But the industry is really moving at two speeds, with highly taxed European carriers headed into the red."

Under IATA's forecast, European carriers are expected to fall to a $600 million loss in 2012 resulting from the weakness of their home market economies and further increases in passenger taxes, while North American carriers are expected to generate profits of $1.7 billion as limited capacity growth is providing some protection against the downward pressure on profits.

Asia/Pacific carriers are forecast to deliver the largest absolute profit at $2.1 billion. Middle East carriers will see their earnings decrease to $300 million, less than half the previously forecast $700 million profit, as long-haul market conditions deteriorate—in particular those linked to the weak European economies. Latin American carriers will see profits decline to $100 million—a $400 million negative swing from the previous forecast, partly a carry-over from the recent weakness of profitability in the large Brazilian market. African carriers will fall to a loss of $100 million, unchanged from the previous forecast.

On a more positive note, IATA kept its net profit outlook for this year unchanged at $6.9 billion, which equates to a net margin of 1.2%, but regional differences have widened. Airlines in Europe, the Middle East Airlines and Latin America had their forecast downgraded to $1 billion (down from the previously forecast $1.4 billion), $400 million (down from the previously forecast $800 million) and $200 million (from the previously forecast $600 million), respectively.

Conversely, carriers in North America and the Asia/Pacific region had their 2011 profitability outlook raised. African carriers are still expected to breakeven.

Passenger demand for the full year is expected to expand by 6.1% globally—which is stronger than the 5.9% forecast in September—and yields to increase by 4%. IATA is forecasting global airline revenue of $596 billion in 2011.


Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.