Brit, holland és kanadai repülőterek a detroiti járaton karácsonykor történt terrorkísérlet után jelentették be, hogy teljes testet átvilágító szkennereket helyeznek üzembe. Az Egyesült Államokban ezt megelőzően - a szeptember 11-i merénylet után - 40 hasonló készüléket teszteltek. Az átvilágító berendezésnek két típusa van, az egyik milliméteres hullámhosszúságú sugárral, a másik röntgensugárral dolgozik. Mindkettő alkalmas arra, hogy a ruhák alá lásson, és szokatlan tárgyakat azonosítsanak vele. Az első típusú készülék rádióhullámok segítségével alkot háromdimenziós képet a testről. A másik eszköz sugárzási szintje is jóval az egyén számára kockázatosnak ítélt érték alatt van, mondta el James Thrall, a bostoni Massachusetts General Hospital vezető radiológusa. "A sugárterhelés extrém alacsony, és a használt röntgensugár energiája is nagyon-nagyon kicsi" - tette hozzá. Az orvosi alkalmazással ellentétben ugyanis itt nem szükséges, hogy áthatoljon a testen a sugárzás, ezért energiája olyan kicsi, hogy szó szerint visszaverődik a bőrről. Az átvilágítással kapott sugárdózis mintegy 0,1 mikrosievert, míg egy mellkasröntgen 100 mikrosievert, egy CT-felvétel pedig 10 ezer mikrosievert sugárterhelést okoz. Számítások szerint a biztonsági átvilágítással kapott sugárdózis kétperces repülőúttal egyenértékű sugárterhelést jelent az emberi szervezetnek. (MTI)
Kicsi a sugárterhelés a teljes testes reptéri átvilágításoknál
Igen kicsi a sugárzási kockázata a repülőterek biztonságának növelése érdekében alkalmazott, teljes testet átvilágító készülékeknek, és nem valószínű, hogy növeli az egyéni rákkockázatot - adták hírül szerdán amerikai szakértők.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk
A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit
2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz
Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?
Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről
Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér
A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE
Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing
Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között
Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.