Kicsit gombásztak a kényszerleszállás után

Alig egy kilométeres, elhanyagolt állapotú kifutópályán hajtott végre kényszerleszállást egy TU-154-es Oroszországban. Sem a gép, sem pedig az utasok nem sérültek meg.

Csodát vitt véghez a szakemberek egybehangzó megítélése szerint annak a TU-154 típusú gépnek a személyzete, amely úgy hajtott végre kényszerleszállást a Komi Köztársaságban 72 utassal a fedélzetén, hogy senkinek nem esett baja, és a repülőgép sem sérült meg - írták szerdán az orosz lapok.

A gép kedden a jakutföldi Zapolarnij (Sarkkörön túli) városból tartott Moszkvába, amikor hirtelen felmondta a szolgálatot az áramellátás, a navigációs rendszer, és az összes szivattyú, amely az üzemanyagtartályból a hajtóművekhez juttatja a kerozint.

A legközelebbi leszállási lehetőséget egy sok éve elhagyott katonai repülőtér jelentette a Komi Köztársaságban lévő Izsma városka mellet. A töredezett, kátyús kifutópálya azonban mindössze 1200 méter hosszú, miközben a TU-154-eseknek mintegy 2000 méteres kifutásra van szükségük. Jevgenyij Novoszelov első pilóta dolgát a szerencse is segítette: a kifutópálya végén túlment ugyan - bár alig 100 méterrel - de egy egészen fiatal fenyőültetvénybe szaladt bele, amelynek fácskái lefékezték a gépet, kárt ugyanakkor nem okoztak benne.

A Komszomolszkaja Pravda című lap Igor Oleszovot, az izsmai kultúrház igazgatóját idézve azt írta: az utasoknak szemmel láthatólag semmi bajuk nem történt, olyannyira hogy miután a sors akaratából egyszerre csak a komi tajgában találták magukat, felhasználták az alkalmat, és elmentek gombászni addig is, amíg továbbmehettek - mondta az igazgató, akinek kultúrházában átmenetileg elszállásolták őket. Néhány óra múlva a mintegy 175 kilométerre Uhtába vitték őket, ahonnan repülőn folytathatták útjukat Moszkvába. Egyetlen házaspár azonban elzárkózott ettől, és azt kérték, inkább vonatra rakják őket.

A pilótákat azonnal orvosi vizsgálatra vitték, ahol kiderült, hogy nem fogyasztottak alkoholt, továbbá hogy pszichológiai és fizikai téren egyaránt teljesen egészségesek.

Ez idén az ötödik vészhelyzet volt TU-154-esekkel. Ugyanakkor kár lenne emiatt bármilyen, messzemenő következtetést levonni - figyelmeztetett egy a Napi Turizmusnak nyilatkozó, korábban a típuson szolgálatot teljesítő pilóta hozzátéve, hogy a mai, hasonló méretű gépek közül nem soknak van olyan masszív futóműve, amely egy ilyen landolást kibír. (Napi Turizmus/MTI)


Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.