A Welt am Sonntag információi szerint a döntéshozók olyasmi címkét akarnak bevezetni e célra, mint ami már megtalálható a háztartási eszközöknél. Ugyanúgy piros, sárga és zöld színnel jelölnék, hogy melyik járat vagy repülőgép mennyire környezetszennyező.
Nemcsak a szén-dioxid, hanem a nitrogén-oxidok kibocsátását, a zajszennyezést és a gép életciklusát is figyelembe vennék majd a környezeti terhelés kiszámításánál. Emellett azt is beleszámíthatják majd, hogy a légitársaság használ-e fenntartható forrásból származó üzemanyagot, és mennyi szemetet termel.
A besorolás alapjául szolgáló rendszer kiépítése most indul, a lap szerint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) már kiírta a tendert a beszerzésre.
Az indokolás szerint az EU azért akarja ezt megvalósítani, hogy összehasonlíthatók legyenek az adatok, és ezek alapján az utasok felelős döntést hozhassanak.
A részleteket 2022 végére véglegesítik, arról azonban egyelőre senkinek nincs elképzelése, hogy mikor élesedhet a rendszer.
Forrás: Airportal.hu