A metrófelújítás közel 6 éve alatt a pótlóbuszok gyors haladásának kellett prioritást adni. Az érintett útvonalakon megváltozott a forgalmi rend, a város élete pedig alkalmazkodott ehhez. Ez várostörténeti léptékű lehetőséget ad számunkra arra, hogy a metró felújítását követően a metróvonal felett a várost is megújítsuk. Belvárosi autópályák helyett a városrészeket ismét összekötő, újjáéledő sugárutakat szeretnénk a Váci út – Bajcsy-Zsilinszky út – Kiskörút – Üllői út belvárosi szakaszán, írja.
Hozzáteszi még, az első lépéseket az M3-as metró felújításával, új gyalogátkelőhelyekkel vagy a meghosszabbított belvárosi trolivonalakkal már meg is léptük. A következő lépések is világosak, a megvalósításukhoz viszont együttműködésre, a hazai és uniós források okos felhasználására és az élhető várost megteremtő, következetes várospolitikára van szükség. Nem túlárazott kirakatberuházásokra, hanem fenntartható, egymásra épülő és egymást segítő projektekre van szükség. Így érhetjük el, hogy az évtized végére a belvárosi autópályák élettel teli, újjáéledő sugárutakká váljanak.
Forrás: Facebook / MTI