Külföldi kritika érte a Wizz Air kézipoggyász díjszabását

Az angol szakmai turisztikai hírportál, a Travel Daily News is foglalkozott híreiben a Wizz Air kézipoggyászokra vonatkozó új díjszabásával. A témában a lapnak a Loveholidays.com ügyvezető igazgatója, Alex Francis is nyilatkozott, negatív véleményét fejezve ki az új díjjal kapcsolatban. 

Az igazgató szerint a legtöbb utasnak az, hogy a fedélzetre kézipoggyászt vigyen magával, alapvető elvárása, így nem tűnik igazságosnak úgy kezelni, mintha ez az utasnak a választásán múlna és plusz díjat felszámolni érte. Az igazgató szerint a Wizz Air mostani döntése abból eredhet, hogy jelentősen megnövekedett azoknak a közeli desztinációkra utazó utasoknak a száma, akik spórolásképpen csak kézipoggyásszal utaznak. A feladott nagybörönd nélkül, csak kézi utazótáskával utazó utasok száma egy felmérés szerint a tavalyi évben 233%-kal nőtt a korábbi évekhez képest. 

Van értelme olyan dolgokat az utas által választhatóvá tenni, mint például a fedélzeti étkezés, nyilatkozta a lapnak az igazgató, hiszen miért is fizessen az utas olyan szolgáltatásért, amelyet nem vesz igénybe. Kézipoggyász nélkül utazni azonban az egyik legkevésbé mellőzhető dolog, ezért kissé igazságtalannak tűnik, hogy ez a többi "választható" szolgáltatással egy kalap alá kerüljön, amelyekért pótdíjat számol fel a légitársaság. A különböző rejtett költségek amúgyis a nyaralnivágyók legfőbb mumusai lettek, amelyek miatt az eredetileg jó értékűnek tűnő ár hamar az egekbe szökik. Elképzelhető, hogy ennek a lépésnek nem lesz pozitív fogadtatása az ügyfelek körében, akik valószínűleg úgy érzik majd, ez egy újabb módja, hogy a vállalat pénzt sajtoljon ki belőlük.

A Wizz Air szerint a lépés forradalmasítja az európai légiközlekedést, a nagy kézipoggyászért felszámolt díj bevezetése követőkre talál majd. A légitársaság korábbi közlése szerint a London-Katowice útvonalon tesztelt díj hatására 20%-kal kevesebb nagyméretű kézipoggyász került a fedélzetre, az öt hétig tartó tesztüzem során 20 ezer utas próbálta ki az új rendszert, egy észrevétel akadt: legyen egy picit nagyobb a kis csomag.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.