Az igazgató szerint a legtöbb utasnak az, hogy a fedélzetre kézipoggyászt vigyen magával, alapvető elvárása, így nem tűnik igazságosnak úgy kezelni, mintha ez az utasnak a választásán múlna és plusz díjat felszámolni érte. Az igazgató szerint a Wizz Air mostani döntése abból eredhet, hogy jelentősen megnövekedett azoknak a közeli desztinációkra utazó utasoknak a száma, akik spórolásképpen csak kézipoggyásszal utaznak. A feladott nagybörönd nélkül, csak kézi utazótáskával utazó utasok száma egy felmérés szerint a tavalyi évben 233%-kal nőtt a korábbi évekhez képest.
Van értelme olyan dolgokat az utas által választhatóvá tenni, mint például a fedélzeti étkezés, nyilatkozta a lapnak az igazgató, hiszen miért is fizessen az utas olyan szolgáltatásért, amelyet nem vesz igénybe. Kézipoggyász nélkül utazni azonban az egyik legkevésbé mellőzhető dolog, ezért kissé igazságtalannak tűnik, hogy ez a többi "választható" szolgáltatással egy kalap alá kerüljön, amelyekért pótdíjat számol fel a légitársaság. A különböző rejtett költségek amúgyis a nyaralnivágyók legfőbb mumusai lettek, amelyek miatt az eredetileg jó értékűnek tűnő ár hamar az egekbe szökik. Elképzelhető, hogy ennek a lépésnek nem lesz pozitív fogadtatása az ügyfelek körében, akik valószínűleg úgy érzik majd, ez egy újabb módja, hogy a vállalat pénzt sajtoljon ki belőlük.
A Wizz Air szerint a lépés forradalmasítja az európai légiközlekedést, a nagy kézipoggyászért felszámolt díj bevezetése követőkre talál majd. A légitársaság korábbi közlése szerint a London-Katowice útvonalon tesztelt díj hatására 20%-kal kevesebb nagyméretű kézipoggyász került a fedélzetre, az öt hétig tartó tesztüzem során 20 ezer utas próbálta ki az új rendszert, egy észrevétel akadt: legyen egy picit nagyobb a kis csomag.