Külföldi kritika érte a Wizz Air kézipoggyász díjszabását

Az angol szakmai turisztikai hírportál, a Travel Daily News is foglalkozott híreiben a Wizz Air kézipoggyászokra vonatkozó új díjszabásával. A témában a lapnak a Loveholidays.com ügyvezető igazgatója, Alex Francis is nyilatkozott, negatív véleményét fejezve ki az új díjjal kapcsolatban. 

Az igazgató szerint a legtöbb utasnak az, hogy a fedélzetre kézipoggyászt vigyen magával, alapvető elvárása, így nem tűnik igazságosnak úgy kezelni, mintha ez az utasnak a választásán múlna és plusz díjat felszámolni érte. Az igazgató szerint a Wizz Air mostani döntése abból eredhet, hogy jelentősen megnövekedett azoknak a közeli desztinációkra utazó utasoknak a száma, akik spórolásképpen csak kézipoggyásszal utaznak. A feladott nagybörönd nélkül, csak kézi utazótáskával utazó utasok száma egy felmérés szerint a tavalyi évben 233%-kal nőtt a korábbi évekhez képest. 

Van értelme olyan dolgokat az utas által választhatóvá tenni, mint például a fedélzeti étkezés, nyilatkozta a lapnak az igazgató, hiszen miért is fizessen az utas olyan szolgáltatásért, amelyet nem vesz igénybe. Kézipoggyász nélkül utazni azonban az egyik legkevésbé mellőzhető dolog, ezért kissé igazságtalannak tűnik, hogy ez a többi "választható" szolgáltatással egy kalap alá kerüljön, amelyekért pótdíjat számol fel a légitársaság. A különböző rejtett költségek amúgyis a nyaralnivágyók legfőbb mumusai lettek, amelyek miatt az eredetileg jó értékűnek tűnő ár hamar az egekbe szökik. Elképzelhető, hogy ennek a lépésnek nem lesz pozitív fogadtatása az ügyfelek körében, akik valószínűleg úgy érzik majd, ez egy újabb módja, hogy a vállalat pénzt sajtoljon ki belőlük.

A Wizz Air szerint a lépés forradalmasítja az európai légiközlekedést, a nagy kézipoggyászért felszámolt díj bevezetése követőkre talál majd. A légitársaság korábbi közlése szerint a London-Katowice útvonalon tesztelt díj hatására 20%-kal kevesebb nagyméretű kézipoggyász került a fedélzetre, az öt hétig tartó tesztüzem során 20 ezer utas próbálta ki az új rendszert, egy észrevétel akadt: legyen egy picit nagyobb a kis csomag.


Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.