Lábnyomok az égben

Bioüzemanyag, follow print, kevés újság a fedélzeten: így igyekszik az Air France-KLM védeni a környezetet - derül ki a légitársaság közleményéből.

A bioüzemanyag nem finomított petróleumból, hanem megújuló forrásokból, például használt sütőolajból készül. Az elkövetkezendő évtizedekben egyelőre nem várható, hogy a repülőgépek működéséhez egyéb alternatív energiaforrások - hidrogén vagy az elektromos áram - legyenek elérhetőek, így a bioüzemanyaggal repülés az egyetlen módja, hogy a légitársaságok jelentősen csökkentsék ökológiai lábnyomukat. A bioüzemanyag akár 80 százalékkal csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást a hagyományos üzemanyagokhoz képest.

A KLM 2011-ben a világon elsőként indított bioüzemanyaggal hajtott kereskedelmi járatot. A vállalat a bioüzemanyag legnagyobb felhasználója Európában, sőt, az egész repülési ágazatban; évente több mint 500 KLM járat repül bioüzemanyaggal. 2017 decemberében az Air France és az ágazat másik négy képviselője aláírt egy zöld megállapodást a francia állammal. Ez az elhatározás a bioüzemanyagok megfelelő beszerzési láncának kialakítását hivatott elősegíteni egy körforgásos gazdaságban. A vállalat 2011 óta 18 százalékkal csökkentette az egy kilométerre és egy utasra eső szén-dioxid kibocsátását, 2020-ra pedig azt tűzte ki célul, hogy ezt a mutatót további 20 százalékkal redukálja. Az eredmények elérése érdekében legfontosabb lépés a flotta megújítása. Az Air France-KLM csökkenti gépei tömegét, optimalizálja a repülési pályákat, és úgy képzi ki pilótáit, hogy mindig a leggazdaságosabb módokon járjanak el.

Csatlakozva francia és holland zöld megállapodásokhoz létrehozta a KLM Corporate BioFuel Program és az Air France Lab’line for the Future programot, így működik közre a bioüzemanyagok nemzetközi ellátási láncának kialakításában. A KLM része az Európai Kibocsátási Kereskedelmi Rendszernek (ETS) is, ami szabályozza az európai járatok szénkibocsátását.

Az utasok szintén szeretnék kivenni részüket ökológiai lábnyomunk csökkentéséből, így lehetővé teszi számukra, hogy kompenzálják az utazásból adódó szén-kibocsátásukat a CO2ZERO program keretében. A „szén-dioxid-mentes” utazások programban az utasok egy kis hozzájárulással tudják kompenzálni repülőútjuk szén-dioxid-kibocsátását az online jegyvásárlás során, illetve egy alkalmazás révén. A járatonkénti szén-dioxid kibocsátás mennyisége függ a repülőgép típusától, a megtett távolságtól és a járat telitettségétől. Az ily módon befolyt összegből az Air France és KLM helyi környezetvédelmi projekteket támogat.

A KLM a panamai erdőkért küzdő Gold Standard Projectnek is elkötelezett támogatója. A Gold Standard díj olyan kezdeményezések kitüntetése, amik a leghatékonyabban küzdenek a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért és a fenntartható fejlődésért. Az Air France a Good Planet Alapítvánnyal is együttműködik, ami napenergiával működő konyhai sütőket kínál Bolíviában és Peruban, erdővédelmi programot végez Madagaszkáron; biogázfeldolgozókat és vermikomposztálókat gyárt Indiában. Hulladékgazdálkodás és környezetvédelem

Hulladék fronton a vállalat azon van, hogy újrahasznosítson mindent, amit csak lehet. Annak érdekében, hogy minimalizálja a szemét környezetre gyakorolt hatását, az Air France újratervezte szelektív hulladékgyűjtési stratégiáját. A tálcák, tárolók és ételhordó kocsik egy részét például újrahasznosítja a vállalat. Négy fajta anyagot különböztet meg: műanyag, textil, fém és papír. Minden munkaállomáson csak felhasználók külön kérése esetén engedi a nyomtatást, így 22,8 millió papírlapot takarít meg évente. A KLM járatain kínált hagyományos újságok csökkentésével évi 360 000 kilogramm papírt spórol. Éves szinten ez 229 000 litert kerozint takarít meg a KLM-nek, így 577 tonnával csökkent a szén-dioxid kibocsátása a vállalatnak, ami körülbelül 100 magyar háztartás éves kibocsátásával egyezik meg. Emellett 2019 végére a KLM lecseréli a földi kiszolgálójárművei 75%-át elektromos hajtásúakra, így az első légitársaság lesz, ami kizárólag elektromos rakodógépekkel dolgozik.

A fenntarthatóság témája nem új keletű a holland légitársaságnál. Korábban mintegy 7 éve a KLM Schiphol-i bázisán személyesen győződhettünk meg a jótékony grammhuszárkodás mibenlétéről.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.