Ugyanakkor az utasforgalom - elsősorban az erős ázsiai keresletnek köszönhetően - folyamatosan növekszik. Az IATA most kiadott becslései szerint 2014-ig az utasszám 32 százalékkal, 3,3 milliárdra emelkedhet, a 2009-es 2,5 milliárdról, és a 800 millió főnyi utasszám-növekedés nagy része az ázsiai-csendes-óceáni térség légi forgalmával, illetve az ázsiai utasok számának emelkedésével függ majd össze.
A nemzetközi utazásoknál az öt, várhatóan legnagyobb utasszám-növekedést mutató ország 2014-ig az Egyesült Államok lesz, 45 milliós növekedéssel 215 millió utasra, az Egyesült Királyság 33 millióval 198 millióra, Németország, 29 millióval 163 millióra, Spanyolország 21 millióval 123 millióra és Franciaország 21 millióval 111 millióra.
A belföldi légi forgalmat tekintve 2014-ig az Egyesült Államok legfontosabb piacként megőrzi vezető helyét, évi 671 millió szállított utassal, a második Kína lesz 379 millióval, a harmadik Japán 102 millióval, majd Brazília és India következik 90, illetve 69 millió belföldön szállított légi utassal.
2014-ig a globális légi teherforgalom volumene 38 millió tonnára nő, az IATA becslései szerint, a 2009-es 26 millióról.
Giovanni Bisignani korábban azt közölte, hogy az utasforgalom 8,2 százalékkal, a teherforgalom 21 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez viszonyítva. A kedvező fordulatot azonban a visszájára fordíthatja, hogy a kőolaj drágulása miatt az idén a korábban vártnál is kevesebb lehet a légitársaságok profitja: átlagosan 2,7 százalék körüli profitrátára számíthatnak, és ebből aligha lehet fejleszteni.
Forrás: MTI