Mindkét fél ilyen értelmű nyilatkozatot tett közzé vasárnap a Washingtonban lezajlott tárgyalásokról, de könnyen kezelhetőként tüntették fel a problémát, és hangsúlyozták, hogy elérhető közelségben van a megállapodás. „A légi forgalom zökkenőmentes marad a várhatólag hamarosan megszülető megállapodásig” – áll Michael Chertoff amerikai belbiztonsági miniszter nyilatkozatában. Az amerikai miniszter közölte, hogy a maga részéről már alá is írta a megállapodás tervezetét. Ez ugyan nem végleges még, de meggyőződése, hogy csak csekély módosításokra lesz szükség – hangsúlyozta. Az Európai Bizottság szóvivője is igyekezett mindenkit megnyugtatni: a megállapodás elmaradása nem jelenti azt, hogy most „kitör a káosz”, csupán annyi az egész, hogy „jogi vákuum” keletkezett. A szóvivő hangoztatta, hogy „már megtettük az út kilencven százalékát”. Közölte: az EU-tagállamok bel- és igazságügy-miniszterei találkoznak csütörtökön Luxemburgban, és megvitatják a problémát. Utána az EU a lehető leghamarabb folytatni szándékozik erről a tárgyalásokat az Egyesült Államokkal. A szóvivő nem nevezte meg a még megoldatlan vitás kérdéseket. Az amerikai hatóságok 2003 óta követelik, hogy a légitársaságok - a terrorizmus elleni harc jegyében - 15 perccel az indulás előtt közöljék velük az Egyesült Államokba tartó utasaik számos személyes adatát. Az Európai Bizottság hozzájárult az adatközléshez, de az Európai Bíróság május 30-án törvénytelennek minősítette ezt a gyakorlatot, és szeptember 30-ig adott határidőt új megállapodás kidolgozására. Nem az adatok átadásának tényét kifogásolta a bíróság, hanem a megállapodás jogalapjának megjelölését. A bíróság ítélete nem tiltotta meg az adatátadás folytatását az állásfoglalásában megjelölt szeptember 30-i határidőig, így tehát a korábbi gyakorlat folytatódott mostanáig. (MTI/Népszabadság)
Légi utasok adatai: nincs megállapodás az EU és az USA között
Az Európai Unió és az Egyesült Államok nem tudott megállapodni a hét végén az EU-tagállamokból az Egyesült Államokba tartó légi utasok adatainak átadásáról szóló új egyezmény részleteiben.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.