Egy kivételével lehúzhatják a rolót a budapesti városnéző buszos cégek?

A jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adja a főváros a turisták körében népszerű városnéző buszok üzemeltetésének jogát, döntött szerdán a fővárosi közgyűlés egy zárt ülésen tárgyalt, helyben kiosztott előterjesztés alapján.

A javaslat szerint 2017. január 1-től már csak az úgynevezett koncessziós eljárásban kiválasztott cég vagy konzorcium végezheti ezt a tevékenységet, a koncessziós jog pedig húsz évre szólna - olvasható a 24.hu-n

Jelenleg hat cég üzemeltet nagyjából 55 városnéző buszt. Ebből négy működik hop-on hop-off rendszerben. A négy cég árbevétele összesen 1,5 milliárd forint, amiből a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) a megállók használatáért évente 56 millió forintot fizetnek, a fővárosnak és a kerületeknek pedig nagyjából 8-10 millió forintot a közterület használatáért.

A koncessziót közlekedésszakmai és gazdálkodási szempontok alapján egy jogosult részére célszerű kiírni – áll az előterjesztésben. A kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő jelentkezőknek vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. A koncessziós díj két részből állna, egy fix összegből, illetve a minimális 25 busz felett járművenként is fizetni kellene.

Az általunk megkérdezett cégek képviselői nem kívántak nyilatkozni, de igencsak meglepődtek a döntésen.

A koncesszió lehetőségéről egyébként már 2013-ban is szó esett. Akkor azonban a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) olyan állásfoglalást adott ki, hogy a városnéző buszosokat nem lehet koncesszió alá vonni. Erről ide kattintva olvashat bővebben.

Idén februárban ismét szóba került a hop-on hop-off buszoztatás központosítása. Amikor először felmerült, hogy átszervezik a turizmus állami irányítását, a kormányelőterjesztésben többek között az állt, hogy életre hívnák a Budapesti Turizmusfejlesztési Szervezetet, amelynek saját bevételei is lennének, méghozzá a Budapest Kártya értékesítéséből, illetve „saját Hop on Hop off” városnéző busz üzemeltetéséből.

Nemrég számoltunk be arról a Turizmus Online-on, hogy Budapest egyik legjelentősebb turistabusz-üzemeltetője, a Worldwide City Sightseeing első születésnapját ünnepelte hazánkban, és jó néhány fejlesztést is bejelentettek - például új buszok beszerzését és egy élő buszkövető rendszer bevezetését is.

Kis kék cégből nagy piros
2012 májusában indult a „kék” hop on-hop off cég Budapesten a legkisebb szereplőként. 2014 márciusára két vállalat, a zöld (Program Centrum Kft.) és a kék (Mr. Nilsz Kft.) felismerte az együttműködés szükségességét, és értékesítési megállapodást kötött a hatékonyabb működés reményében, a mindennapi irányítást a dinamikusabb kis cég menedzsmentjére bízták. Mindeközben folyamatosan zajlottak a tárgyalások Enrique Ybarrával a City Sightseeing brand magyarországi megjelenéséről, végül 2015 májusában a „kicsi, kék” cégből „nagy piros” lett. Az első buszok Sevillából érkeztek, teljes külső-belső felújításon estek át, és vadonatúj hangrendszert kaptak. A Worldwide City Sightseeingnek Budapesten négy irodája van: a Vörösmarty téren, a Károly körúton, a József Attila utcában és a Március 15-e téren.


Forrás: 24.hu


Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a nyári csúcsidőszakban a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.