Malév: naponta kétszer Kolozsvárra

A Malév a nyári menetrendtől naponta két saját járatot biztosít Budapest és Erdély legfontosabb gazdasági és kulturális központja, Kolozsvár között.

A nemzeti légitársaság a járatokat saját Fokker 70-es és a Carpatairtől bérelt Saab2000-es típusú repülőgépekkel üzemelteti március 30-tól. A Malév napi két kolozsvári járata – egy délutáni és egy éjszakázó – jól kapcsolódik a légitársaság nyugat-európai menetrendi hullámához. A Malév elsősorban üzleti- és átszálló utasokra számít ezen a vonalán, továbbá a turistaforgalom élénkülésével is számol. A Malév utasai a magyar nemzeti légitársaság és a Carpatair 2005-ben indult code-share együttműködésének köszönhetően már eddig is utazhattak Malév-repülőjeggyel az erdélyi városba, de csak a romániai partner által üzemeltett járatokon. Románia EU-s csatlakozásával nyílt meg a lehetősége annak, hogy a Malév saját üzemeltetésű járatot nyithasson a térségbe.
Románia a Malév egyik legfontosabb stratégiai piaca, ahová jelenleg négy célállomásra – Bukarest, Temesvár, Marosvásárhely és Kolozsvár - hetente 56 járatot üzemeltet. A légitársaság romániai járatait az elmúlt évben több mint 177 ezer utas vette igénybe, 12%-kal több mint az előző évben, a bruttó jegybevétele pedig 2007-ben elérte a 19%-os növekedést. A térségben rejlő lehetőségeket jól jellemzi a 2006-ban megnyitott marosvásárhelyi járat fejlődése, amely 2007-ben 90%-os utas- és 75%-os bevétel-növekedést könyvelhetett el.

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.