Így a nyári szünet előtti utolsó ülésén, a hó végén nem tárgyal erről a Fővárosi Közgyűlés - közölte a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója. Nyáry Krisztián az MTI-nek elmondta, hogy a taxis szervezetek szorgalmazzák a 2000 óta változatlan maximális tarifák emelését. Egyebek közt ez azt jelentené, hogy a normál tarifa alapdíja duplájára, 600 forintra növekedne. A távolsággal arányos egységdíj normál tarifánál 240-ről 360 forint lenne kilométerenként, az idővel arányos várakozás egységdíja pedig percenként 60 forintról 90 forintra növekedne. A Gazdasági Versenyhivatal álláspontja szerint van még tartalék a jelenlegi tarifákban, ezért nem támogatják az emelést. Példaként említik, hogy a céges flottakedvezmények igen jelentős mértékűek. A versenyhivatal fenntartja azt a két évvel korábbi álláspontját is, miszerint a taxi szolgáltatások hatósági árának rögzített árformában történő szabályozása olyan versenykorlátozó beavatkozás lenne, ami a taxipiacon a szabályozási célok tekintetében ésszerűtlen, arányaiban túlzott, s közgazdaságilag megalapozatlan lenne. A taxisok nehezményezik, hogy miközben hét éve változatlanok a maximált tarifák, az üzemanyagok, a gépkocsik ára és az adók is nőttek. A kabinet döntése alapján egy fórum keretében az érdekképviseletekkel áttekintik még ezt a kérdést, mielőtt a közgyűlés elé kerülne. (www.budapest.hu )
Maradnak a tarifák
Nyáron nem emelkedik a taxis szolgáltatások díja Budapesten, mivel a Főpolgármesteri Kabinet pénteken rövid vita után, további egyeztetéseket igényelve, levette napirendjéről ezt a kérdést.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.