Megelőzhető lett volna az etióp gép lezuhanása?

A probléma, mely egyes szakértők szerint a túl gyors fejlesztésből, a rivális Airbus-szal folytatott versenyből következik áttételesen, nem derült ki a Boeing 737 Max 8 üzemeltetési kézikönyvéből, arra a pilótákat nem képezték ki, pedig csak egy gyorsan végrehajtott összetett műveletsorral lehetett volna a katasztrófát megakadályozni - írja az index.

2019. március 10-én, vasárnap reggel az Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba tartó gép a  felszállást követő hatodik percben a földbe csapódott, Az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítójának fedélzetén tartózkodó 157 ember közül a balesetet senki nem élte túl.  Az etiópiai tragédia után a Boeing átírta a használati utasítást és egy szoftverfrissítést is bejelentettek, amivel a cég implicit elismerte, hogy valami nem volt rendben.

Az etiópiai légi katasztrófa után az egész világon földre kényszerítették a 737 Max 8 típust, mert az a tragikus balesetek a gyanú szerint egy bizonyos helyzetekben életveszélyesen működő szoftveres mechanizmussal, az un. MCAS működésével függ össze: az elvileg az átesés megakadályozására szolgáló korrekciós rendszert meghülyíthetik a hibás adatok, és ilyenkor a pilótáknak az automata szisztémával kellene küzdeniük a túlélésért – anélkül, hogy erre megfelelő kiképzést kaptak volna.

Közben azonban a Quartz kiderítette, hogy az amerikai pilóták képzésük során alig egy órás specifikált képzést kaptak egy ipad segítségével a Boeing 737 Max 8-ra. A 737 Max 8-at hivatalosan a 737-800 kategória altípusának tekintik; akinek engedélye van arra, ezt is vezetheti. A Max 8 azonban, mint a balesetekből kiderült, tragikusan máshogy tud viselkedni, mint a többi gép.  Az amerikai használati utasítások ennek ellenére szót sem ejtettek a katasztrófákért felelősnek tartott MCAS-rendszerről, több nagy légi társaságnak pedig egyelőre nincsenek is Max 8-as szimulátorai.

Forrás: Index


Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.