Megelőzhető lett volna az etióp gép lezuhanása?

A probléma, mely egyes szakértők szerint a túl gyors fejlesztésből, a rivális Airbus-szal folytatott versenyből következik áttételesen, nem derült ki a Boeing 737 Max 8 üzemeltetési kézikönyvéből, arra a pilótákat nem képezték ki, pedig csak egy gyorsan végrehajtott összetett műveletsorral lehetett volna a katasztrófát megakadályozni - írja az index.

2019. március 10-én, vasárnap reggel az Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba tartó gép a  felszállást követő hatodik percben a földbe csapódott, Az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítójának fedélzetén tartózkodó 157 ember közül a balesetet senki nem élte túl.  Az etiópiai tragédia után a Boeing átírta a használati utasítást és egy szoftverfrissítést is bejelentettek, amivel a cég implicit elismerte, hogy valami nem volt rendben.

Az etiópiai légi katasztrófa után az egész világon földre kényszerítették a 737 Max 8 típust, mert az a tragikus balesetek a gyanú szerint egy bizonyos helyzetekben életveszélyesen működő szoftveres mechanizmussal, az un. MCAS működésével függ össze: az elvileg az átesés megakadályozására szolgáló korrekciós rendszert meghülyíthetik a hibás adatok, és ilyenkor a pilótáknak az automata szisztémával kellene küzdeniük a túlélésért – anélkül, hogy erre megfelelő kiképzést kaptak volna.

Közben azonban a Quartz kiderítette, hogy az amerikai pilóták képzésük során alig egy órás specifikált képzést kaptak egy ipad segítségével a Boeing 737 Max 8-ra. A 737 Max 8-at hivatalosan a 737-800 kategória altípusának tekintik; akinek engedélye van arra, ezt is vezetheti. A Max 8 azonban, mint a balesetekből kiderült, tragikusan máshogy tud viselkedni, mint a többi gép.  Az amerikai használati utasítások ennek ellenére szót sem ejtettek a katasztrófákért felelősnek tartott MCAS-rendszerről, több nagy légi társaságnak pedig egyelőre nincsenek is Max 8-as szimulátorai.

Forrás: Index


Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Ha az úti cél Madagaszkár

Ha az úti cél Madagaszkár 

Az Emirates áprilistól heti hatra bővíti a madagaszkári járatainak számát.
Íme, a legbiztonságosabb légitársaságok

Íme, a legbiztonságosabb légitársaságok 

Rendkívül szoros volt a verseny az első helyért, végül mindössze 1,50 pont választotta el a két légitársaságot.
Egyedi megjelenésű gép a lett légitársaság flottájában

Egyedi megjelenésű gép a lett légitársaság flottájában 

A lett airBaltic légitársaság büszkén mutatta be 50. Airbus A220-300-asát.
Taxissztrájk Budapesten

Taxissztrájk Budapesten 

A sztrájk célja többek közt az élhető adózás megteremtése, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés kialakítása.
Az Universal Air bejelentette a Málta-Pécs útvonal szezonális szüneteltetését

Az Universal Air bejelentette a Málta-Pécs útvonal szezonális szüneteltetését 

A járatok 2025 májusában indulnak újra, és a nyári járatok Korfura és Münchenbe is folytatódnak.
Beleszólna az alkoholfogyasztás mértékébe a diszkont légitársaság

Beleszólna az alkoholfogyasztás mértékébe a diszkont légitársaság 

A Ryanair szerint az új szabályozás jelentősen csökkenhetne az ittas és rendbontó utasok száma a repülőgépek fedélzetén.
Új lehetőség a Tajpej felé utazóknak

Új lehetőség a Tajpej felé utazóknak 

Stopover a China Airlines járatai esetén.
NGM: átfogó járatfejlesztés a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren

NGM: átfogó járatfejlesztés a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 

Nyáron Larnakára és Burgaszba is indul repülőjárat Debrecenből.
Ezek a légitársaságok voltak tavaly a legpontosabbak

Ezek a légitársaságok voltak tavaly a legpontosabbak  

Egy új jelentés szerint az Iberia és a SAS az a kettő európai légitársaság, akik a pontosság tekintetében a világ tíz legjobb légitársasága közé kerültek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.