A közlemény szerint a frankfurti városi építési hatóság engedélye alapján több szakaszban fejlesztik a légikikötőt. A tervek szerint a beruházás első szakaszában, legkésőbb 2021-ig a központi épület és az első két terminálszárny készül el, ezek 24 repülőgép kiszolgálására alkalmasak.
Az új terminálon így évente 14 millió utast tudnak fogadni. A következő szakaszban két újabb szárnyat építenek, amelyekkel együtt a hármas terminál egyszerre 50 repülőgépet szolgálhat majd ki.
Autópálya- és vasútcsatlakozás
A terminált bekapcsolják a repülőtér belső, Sky Line nevű utas- és csomagszállító vasúthálózatába, építenek hozzá autópálya-csatlakozást, és a beruházás részeként bővítik a repülőtér parkolóit.
A beruházásra azért van szükség, mert az első két terminál 2020-ra eléri a kapacitása felső határát - áll a közleményben, amelyben kiemelték, hogy a közlekedési minisztérium előrejelzése szerint a németországi légiutas-forgalom 2030-ig évente átlagosan 2,5 százalékkal növekedik. Hangsúlyozták, hogy a frankfurti repülőtéren az utóbbi években ennél nagyobb, rendre 3 százalék körüli forgalomnövekedést regisztráltak, ami a mély nemzetközi beágyazottságnak tulajdonítható.
A repülőtéren júliusban 5,9 millió utast fogadtak, ami minden idők legjobb havi teljesítménye, és 2,3 százalékkal meghaladja a tavaly júliusi utasforgalmat.
Tavaly összesen 58 millió utas fordult meg a frankfurti repülőtéren, amely ezzel Németország legforgalmasabb légikikötője volt.
Forrás: MTI