Megfelezték két járatuk karbonlábnyomát a franciák

A francia légitársaság ezzel azt demonstrálja, hogy a közelmúltban bemutatott „Air France ACT" környezetvédelmi csomag elemeit is felhasználva mekkora csökkenés érhető el a szén-dioxid-kibocsátásban.

A francia légitársaság a közelmúltban három fő területen fogalmazott meg lépéseket a környezet védelme érdekében: az üzemelése során közvetlenül és közvetve kibocsátott szén-dioxidot csökkenti, illetve ezt megkötő projekteket támogat világszerte.

Az első kategóriába tartozó intézkedéseket hozott a társaság két, Párizs-Charles de Gaulle-ról induló járata esetében, amelynek eredményeként ezen járatok szén-dioxid-kibocsátása közel 50 százalékkal csökkent. A vállalat ezzel is azt akarja bemutatni, hogy van eredménye az egy időben alkalmazott, többféle emissziócsökkentési intézkedésnek.

 

Az egyik járat Párizs és Montreal között közlekedett május 3-án Airbus A350-essel, a másik a francia főváros és Lisszabon között repült május 4-én egy Airbus A220-assal. Ez a két típus teszi ki 2030-ra az Air France flottájának 70 százalékát, és az elődtípusokhoz képest 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és emisszió mellett üzemeltethetők, ráadásul zajkibocsátásuk fele akkora.

Fenntartható megközelítése a járatnak

A projekt során az A350-est 16, az A220-ast 30 százalékban fenntartható forrásból származó kerozinnal töltötték fel szemben a ma használt 1 százalékkal. A személyzet önvezető, elektromos buszokkal közelítette meg a repülőgépet, amelybe az árut szintén elektromos rakodó gépekkel pakolták be, a repülőtéri hátratolást elektromos traktorokkal végezték, a földi gurulás során csak az egyik hajtóművet használták, az útvonalat a lehető legoptimálisabbra tervezték és út közben is finomhangolták, valamint folyamatos süllyedést alkalmaztak a célrepülőtér megközelítése során.

Kevés csomagot, ha lehet 

Az utasokat előre tájékoztatták és kérték, hogy a lehető legkevesebb csomagot hozzák magukkal, a prémium várókban helyi alapanyagok felhasználásával készült menüt szolgáltak fel, az ételhulladék csökkentése érdekében kérték az utasokat, hogy előre válasszák ki az ételeket, amelyeket könnyebb zsúrkocsikon szolgáltak fel, az evőeszközök és tálcák újrahasznosított anyagból készültek, a szemetet pedig szelektíven gyűjtötték.

Kik segítették a projekt megvalósulását? 

Mindezek összesen közel 50 százalékkal csökkentették a járatok szén-dioxid-kibocsátását, ehhez az Air France minden területének együttműködése mellett olyan partnerekre volt szükség, mint az Airbus, az üzemanyagot szállító TotalEnergies, a francia repülőtereket üzemeltető Groupe ADP, a cateringet biztosító Servair, a földi kiszolgáló eszközöket gyártó Charlatte, az önvezető, elektromos buszokat biztosító Navya, valamint a montreali és lisszaboni repülőterek.

A franciák továbbra is elkötelezettek 

Vincent Etchebehere, az Air France fenntarthatóságért felelős alelnöke azt mondta: a környezetvédelmi intézkedéscsomag bevezetése után fontosnak tartották, hogy demonstrálják is a lépések hatásait. „Az átalakulás erőforrásigényes és nagyon komplex, de nincs más opció. Az Air France elkötelezett abban is, hogy minden, a Skyteam légitársasági partnereknél keletkezett tudást is felhasználjon ebben a folyamatban, és teljesíteni tudjuk a Párizsi Klímaegyezményben foglalt célokat".

Az Air France ACT célja, hogy egy utaskilométerre vetítve 2030-ig 31 százalékkal, abszolút értékben 12 százalékkal csökkentse a társaság szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest.

Forrás: Air France


Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.