A beszámolók szerint a járvány a PGL-t is válságba sodorta, a fennmaradása sem biztos, és ebben a helyzetben nem maradt más választása, mint a tervezett felvásárlás leállítása. A már csaknem véglegesített vételi megállapodás felbontásának részleteiről még egyeztetnek. A Condor felvásárlását még januárban, a Kínából indult koronavírus-járvány világjárvánnyá terebélyesedése előtt jelentették be. A PGL hangsúlyozta, hogy stratégiai befektetőként jelenik meg, és tartósan biztosítja a Condor jövőjét. A lengyel állami cég azt tervezte, hogy a LOT és a Condor révén az egyik legnagyobb európai légiközlekedési konszernné fejlődik, évente több mint 20 millió utast szolgál majd ki. A Condor a PGL távozása után várhatóan átmenetileg a német állam tulajdonába kerül. A mintegy ötezer főt foglalkoztató Condor úgynevezett szabadidős légitársaság, üdülőhelyekre közlekedtet járatokat.
Az 1955-ben alapított vállalkozás 2009-ben került a Thomas Cook-csoporthoz. Nyereségesen működött, de a brit tulajdonos tavaly őszi csődje miatt nehéz helyzetbe került, amelyből a német állam mentette ki egy 380 millió eurós (136 milliárd forint) áthidaló hitellel. A Condor a koronavírus-világjárványig nyereségesen működött, és nagyjából 50 repülőgépet üzemeltetett. Megvásárlására a német Lufthansa-csoport és az ugyancsak német TUI Fly szabadidős légitársaság is pályázott. Piaci értéke a járvány előtt 250-300 millió euró lehetett szakértői becslések szerint. A járvány miatt szinte teljesen leállt a légi utasszállítás. A németországi polgári légiirányítási feladatokat ellátó Deutsche Flugsicherung (DFS) adatai alapján a németországi és a német légtéren áthaladó forgalom az idei első negyedévben végig meredeken csökkent. Az utolsó napon, március 31-én már csupán 1341 repülést irányítottak, ami 84,7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Forrás: MTI