Csökkentette fapados lenyvállalata veszteségét a Lufthansa, ezzel párhuzamosan pedig jelentős fejlesztésekbe kezdett, elsősorban interkontinentális járatainak business osztályán - írja a Bloomberg.
A Germanwings várható, működési költségekből adódó veszteségeit 90 millió euróra csökkentheti a társaság azzal, hogy frankfurti és müncheni vonalaik mellett egyre több járatot vesz át a rövid távú légiközlekedésben. Az áttörést a vállalat 2015-re várja, amikor is az interkontinentális és rövid távú járatszervezés először termelhet nyereséget öt éven belül.
A 2015-ös profitnövekedés egyik kulcsát az európai közlekedés veszteségeinek csökkentésében látja a Lufthansa. A cég listaáron 23 milliárd dollár értékben vásárolt új repülőgépeket, hogy állja a versenyt az általában fiatalabb gépflottával rendelkező fapados illetve Öböl-beli társasággokkal. Az úgynevezett Score-projekt részeként a business-osztályait új ülésekkel dobja fel, fejleszti a várókat, és bővíti a prémium economy osztály kapacitásait. A fejlesztések idén 120 millióba, jövőre 300 millióba majd 2015-ben 100 millió euróba kerülhetnek.
A Lufthansa fővonalain a business-osztály kapacitása - az ülések száma a megtett távolság függvényében – idén 1 százalékkal, jövőre pedig 5 százalékkal nőhet a tervek szerint. Ezzel, legalábbis részben, az első osztály kiesését válthatják ki, mivel azt egyes járatain megszünteti a német óriás. Az első osztály kényelme a Bangkokba, Kanadába és Afrikába tartó gépeken szűnik meg.
Általánosságban a Germanwings a kereslet 5 százalékos, a foglalások 2,9 százalékos míg a hozam 4,5 százalékos növekedésével számol idén, mondta el Thomas Winkelmann, a vállalat igazgatója.
Forrás: Bloomberg