Megvágják az első osztályt a Lufthansánál

A business osztályain növelné a kapacitást - jövőre akár már 5 százalékkal - a német légicég, egyes járatain pedig megszüntetné az első osztályt. A cél: a hatékonyság növelése.

Csökkentette fapados lenyvállalata veszteségét a Lufthansa, ezzel párhuzamosan pedig jelentős fejlesztésekbe kezdett, elsősorban interkontinentális járatainak business osztályán - írja a Bloomberg.

A Germanwings várható, működési költségekből adódó veszteségeit 90 millió euróra csökkentheti a társaság azzal, hogy frankfurti és müncheni vonalaik mellett egyre több járatot vesz át a rövid távú légiközlekedésben. Az áttörést a vállalat 2015-re várja, amikor is az interkontinentális és rövid távú járatszervezés először termelhet nyereséget öt éven belül.

A 2015-ös profitnövekedés egyik kulcsát az európai közlekedés veszteségeinek csökkentésében látja a Lufthansa. A cég listaáron 23 milliárd dollár értékben vásárolt új repülőgépeket, hogy állja a versenyt az általában fiatalabb gépflottával rendelkező fapados illetve Öböl-beli társasággokkal. Az úgynevezett Score-projekt részeként a business-osztályait új ülésekkel dobja fel, fejleszti a várókat, és bővíti a prémium economy osztály kapacitásait. A fejlesztések idén 120 millióba, jövőre 300 millióba majd 2015-ben 100 millió euróba kerülhetnek.

A Lufthansa fővonalain a business-osztály kapacitása - az ülések száma a megtett távolság függvényében – idén 1 százalékkal, jövőre pedig 5 százalékkal nőhet a tervek szerint. Ezzel, legalábbis részben, az első osztály kiesését válthatják ki, mivel azt egyes járatain megszünteti a német óriás. Az első osztály kényelme a Bangkokba, Kanadába és Afrikába tartó gépeken szűnik meg.

Általánosságban a Germanwings a kereslet 5 százalékos, a foglalások 2,9 százalékos míg a hozam 4,5 százalékos növekedésével számol idén, mondta el Thomas Winkelmann, a vállalat igazgatója.

Forrás: Bloomberg


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.