A chicagói székhelyű gyártó az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a kötbérek, büntetések, kártérítések és az engedélyeztetés, valamint az újratervezés becsült költségei elérik a 4,9 milliárd dollárt, de a teljes összeg csak évek múlva derülhet ki. Mivel a társaság az átadási tilalom miatt kénytelen volt a havi gyártási rátát csökkenteni, emiatt megugrott az előállítás költsége is, ez 1,7 milliárdos plusz kiadást jelent. A már elkészült és Rentonban, valamint Seattle-ben tárolt 737 MAX-ek átadása több negyedéven keresztül is elhúzódhat - jegyezte meg a társaság.
A Boeing számításai szerint a 737 MAX-ok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan. A MAX-okat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével. A Boeing július 24-én hozza nyilvánosságra első féléves pénzügyi jelentését.
Forrás: MTI