Ha valakinek nincs meg: az Alaska Airlines az a légitársaság, amelyiknek a gépei függőleges vezérsíkján egy akár Bob Marley-nak is beillő eszkimó stilizált portréja díszeleg. Eléggé egyértelmű ismertetőjegy, ami ha nem lenne körülötte a sarki fényt és trópusi hullámokat idéző színvilág, is megkülönböztetné az Alaska Airlines-t az amerikai légitársaságok nagyok precíz, de némiképp egyhangú megjelenésétől. Az USA 5. legnagyobb légitársaságának fő desztinációi valóban Észak és Dél, Alaszkától Hawaii-on át Mexikóig, de mindeközben működésben tartanak egy kiterjedt kontinentális útvonalhálózatot is. Köztük a majdani magyar szempontból is fontos New York JFK-ről, valamint és Chicago O’Hare-ről induló járatokat. Előbbiről, miután az Alaska bekvártélyozott a LOT-nak is otthont adó 5-ös terminálra, 30 járatuk érhető el. A pláne azonban Seattle-ben van. Washington állam fővárosából 80 úti cél mintegy napi 300 járaton érhető el.
Az interline megállapodást 2018 második felében hozzák tető alá. Akkor, amikor már végleg levezényelték a Virgin America-val való összeolvadást. Richard Branson cége éveken át veszteséget termelt, mielőtt az Alaska szemet vetett rá. A deal-re az amerikai kormány is áldását adta, azonban rossz nyelvek szerint Branson megbánta tettét, de már késő volt. A Virgin America márka megy a levesbe, de azokat a trendi és fiatalos vonásokat, amitől a légitársaság szerethetővé vált, megtartják és integrálják az Alaska-ba — tájékoztatott Charles Breer, az Alaska Airlines szövetségi kapcsolatbővítésért felelős ügyvezető igazgatója hétfő este Seattle-ben. Bár az Alaska nem tagja egyik légiszövetségnek sem, az azok tagjaival történő kapcsolatépítés kiemelt szerepet kapott az utóbbi időkben. Breer pozícióját mintegy két éve pont ennek alárendelve hozták létre.
A tavaly 39 millió utast szállító Alaska Airlines 320 gépes flottája az összeolvadással a Virgin America Airbus-aival egészül ki. A flotta gerincét azonban továbbra is a Boeing 737-es típusok adják. Breer elmondása szerint az Alaska a hibridek táborát gyarapítja.
A hibridség mikéntjéről hétfőn reggel Newark és Seattle között győződhettünk meg. A társaság szélestörzsűt nem tart a flottájában. A hatórás utat egy Boeing 737-900-assal tettük meg, de nem kerített hatalmába a bezártsági érzés szikrája sem, pedig az ember egy kicsit fenntartásokkal fut neki egy többezer kilométeres repülésnek az egyfolyosós kályhacsövekben. Azonban a Boeing 737-900-as székezése, a trendi Sky Interior, na meg az utaskísérők közvetlensége térnövelő hatású volt. Az itt első osztálynak nevezett business class 2-2 elrendezésű klasszikus üléseket kínál, a napszaknak megfelelő menüvel, italokkal, a fedélzeti szórakoztatáshoz Ipaddel. A függöny mögött néhány sorban 91, majd 81 centis lábterek következnek. Az ülésekhez minden osztályon jár dugaszoló aljzat. Kütyütöltésre fel! Hogy aztán wifizhessünk napestig. Vagy félórát, ami 11 dolcsiért az alapegység. Nem jó bolt, ha azt vesszük, hogy az egész havi fedélzeti net 5 cent híján egy ötvenes. De ez inkább a törzsutasoknak éri meg. Őket pedig a partner légitársaságokkal is összehangolt törzsutasprogram szolgálja ki. Visszatérve a hálózatra: szintén a wifi szolgáltató oldalát megnyitva saját eszközre a fedélzeti szórakoztatás minden elemét letölthetjük. Közben kapunk inni, a hosszú úton többször is, de ételt az economy-n csak pénzért. Ne fukarkodjunk: 7-10 dollárokért egészen korrekt melegételek rendelhetők egy széles választékból, amit nagy mókusok nyakon önthetnek egy jól behűtött Seattle-i IPA-val. Happy landing!