A GDL közleménye szerint a teherszállító vonatok mozdonyvezetői szerdán délután 15 órakor hagynak fel a munkával, a személyszállító vonatokat vezető kollegák pedig csütörtökön hajnal 2 órakor lépnek sztrájkba. A munkabeszüntetés hétfőn reggel 4 órakor ér véget.
A DB közölte, hogy a sztrájk idejére rendkívüli menetrendet állítanak össze, reményeik szerint minden harmadik járat közlekedik majd.
A csaknem 200 ezer embert foglalkoztató vasúttársaság 20 ezer dolgozóját képviselő GDL egyebek között 5 százalékos béremelést követel a munkaadótól, és azt akarja elérni, hogy ne csak a mozdonyvezetők, hanem más területeken dolgozó vasutasok, például a jegykezelők nevében is tárgyalhasson a bérekről.
A GDL törekvését gazdasági érdekképviseletek és pártok is bírálták. A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége (DIHK) helyettes ügyvezető igazgatója, Achim Dercks szerint "ami a vasútnál történik, az méreg a gazdaságnak", hiszen a vasúti áruszállítás felfüggesztése már néhány napon belül is termelési zavarokhoz vezet.
A konzervatív CDU főtitkára, Peter Tauber szerint a munkabeszüntetés rekord hosszúsága azt jelzi, hogy a GDL-nél "elveszítették a mértéket". Élesen bírálta a szakszervezetet a konzervatívokkal kormányzó szociáldemokraták (SPD) főtitkára, Yasmin Fahimi is, aki a Spiegel Online hírportálnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a GDL nemcsak utazók százezreit dühíti fel, hanem árt a többi érdekképviseletnek és megbontja a vasutasok közötti szolidaritást.
A GDL az utóbbi hónapokban már négyszer szervezett sztrájkot, legutóbb, október közepén 50 órás munkabeszüntetést tartottak, akkor utasok milliói rekedtek a pályaudvarokon, mert a távolsági vonatok kétharmada nem közlekedett.
Forrás: MTI