Mit csinál 2037-ben 8,2 milliárd ember?

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, IATA szerint 19 év múlva többen ülnek éves szinten repülőre, mint amennyien ezt a bolgyót terheljük. Ha a jelenlegi fejlődési ütemmel bővül az ágazat.

A szövetség genfi központjában évente átlagosan 3,5%-os növekedéssel számolnak. A növekedés motorja szerintük keleten lesz. Ázsia Csendes-óceáni fele az utasszám növekedésének mintegy felét adhatja. Kína utasforgalma megelőzi az USA-ét a 2020-as évek közepére. Az Egyesült Államok mögött szorosan felzárkózik India, megelőzve ezzel az Egyesült Királyságot. Úgy becslik, hogy a 4. helyre Indonézia fut be 2030-ra. Olaszországot az első tízből Thaiföld ejti majd ki a mostani 8. helyéről. A 2017-ben még negyedik Spanyolország az időszak végére a hatodik helyre esik, ahol most még Németország trónol biztosan, de 2037-re németék két hellyel kerülnek hátrébb. A 9. Franciaország tizedikként zárja a prémium osztályt.

Ezek a helyezések, utasszámok változatlan politikai és gazdasági környezetben állják a helyüket. Azonban, ha nő protekcionizmus, csökken a globalizáció, vagy valamely eszement a piros gomb felé kapirgál, nem jön be a jóslat. Persze utóbbi esetében már édes mindegy, de mégsem tör ki a harmadik világháború, akkor a IATA által vázolt legnegatívabb forgató szerint 2,4%-os növekedés mellett 5,7 milliárd utas 90 millió munkahelyet tart fenn és 2016-os árak mellett 4,6 billió dollárt hoz a világ GDP-jének. Kicsit bizakodóbb előrejelzés 7 milliárd utassal, 100 millió munkahellyel és 5,5 billió dollárral számol, míg a legoptimistáb, teljes liberalizációt biztosító környezetben 10,3 milliárd utas kedvében jár 119 millió munkavállaló, hogy ez a sok utas 7,6 billió dolcsival boldogítsa a világgazdaságot.

Valósuljun meg bármelyik forgatókönyv, az ágazat kihívásai ugyanazok lesznek: légtér és repülőtér telítettség, környezetvédelem és fenntarthatóság. Utóbbira gondolva képzeljék csak el, hogy a mi kis kontinensünk jelenlegi 611 milliós utasszáma  1,9 milliárdra nőhet 19 év múlva...


Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.
Napi három FlixBus járat az Adriához

Napi három FlixBus járat az Adriához 

A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.
Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl 

Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.