Mit csinál 2037-ben 8,2 milliárd ember?

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, IATA szerint 19 év múlva többen ülnek éves szinten repülőre, mint amennyien ezt a bolgyót terheljük. Ha a jelenlegi fejlődési ütemmel bővül az ágazat.

A szövetség genfi központjában évente átlagosan 3,5%-os növekedéssel számolnak. A növekedés motorja szerintük keleten lesz. Ázsia Csendes-óceáni fele az utasszám növekedésének mintegy felét adhatja. Kína utasforgalma megelőzi az USA-ét a 2020-as évek közepére. Az Egyesült Államok mögött szorosan felzárkózik India, megelőzve ezzel az Egyesült Királyságot. Úgy becslik, hogy a 4. helyre Indonézia fut be 2030-ra. Olaszországot az első tízből Thaiföld ejti majd ki a mostani 8. helyéről. A 2017-ben még negyedik Spanyolország az időszak végére a hatodik helyre esik, ahol most még Németország trónol biztosan, de 2037-re németék két hellyel kerülnek hátrébb. A 9. Franciaország tizedikként zárja a prémium osztályt.

Ezek a helyezések, utasszámok változatlan politikai és gazdasági környezetben állják a helyüket. Azonban, ha nő protekcionizmus, csökken a globalizáció, vagy valamely eszement a piros gomb felé kapirgál, nem jön be a jóslat. Persze utóbbi esetében már édes mindegy, de mégsem tör ki a harmadik világháború, akkor a IATA által vázolt legnegatívabb forgató szerint 2,4%-os növekedés mellett 5,7 milliárd utas 90 millió munkahelyet tart fenn és 2016-os árak mellett 4,6 billió dollárt hoz a világ GDP-jének. Kicsit bizakodóbb előrejelzés 7 milliárd utassal, 100 millió munkahellyel és 5,5 billió dollárral számol, míg a legoptimistáb, teljes liberalizációt biztosító környezetben 10,3 milliárd utas kedvében jár 119 millió munkavállaló, hogy ez a sok utas 7,6 billió dolcsival boldogítsa a világgazdaságot.

Valósuljun meg bármelyik forgatókönyv, az ágazat kihívásai ugyanazok lesznek: légtér és repülőtér telítettség, környezetvédelem és fenntarthatóság. Utóbbira gondolva képzeljék csak el, hogy a mi kis kontinensünk jelenlegi 611 milliós utasszáma  1,9 milliárdra nőhet 19 év múlva...


Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait 

Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.
Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába

Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába 

A légitársaság bejelentette, hogy azonnali hatállyal, egyelőre június 20-ig, felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatait.
Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt

Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt 

Izrael lezárta légterét – a Ben Gurion repülőtérre, és egész Izrael fölé nem engednek fel- vagy leszálló gépeket a hatóságok.
Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak

Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak 

A gépen 242 fő utazott (230 utas, 12 főnyi személyzet), akik közül 169 indiai, 53 brit, 7 portugál és 1 kanadai állampolgár volt.
Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek

Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek 

És a BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet.
Bővíti hálózatát az airBaltic

Bővíti hálózatát az airBaltic 

A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.
Csökkenő nyereség  és kihívások a Wizz Airnél

Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél 

A légitársaság még az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évet.
Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni?

Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni? 

Nem csak az idősekről van szó: az Egyesült Államokban több százezren szenvednek fiatalon is olyan kórokban, amelyek – sokszor egész életükre – akadályozzák a mozgásukat vagy tájékozódásukat.
Mesél a török légitársaság

Mesél a török légitársaság  

Érkezik a Turkish Airlines Podcast második évada.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.