Hol vannak már azok az idők, amikor Michael O'Leary a „magyar turizmus megmentőjeként„ besasszézott kék ballonjában, tornacsukájában a Malév vége utáni első, budapesti sajtótájékoztatójára és a járatnyitást megelőző piackutatást firtató kérdésünkre kijelentette: „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot”. Majd' öt évvel később egy megfontolt légitársaság marketing igazgatója, Matthias Wenk jelenti be egyetlen teljesen új járat megnyitását.
Az új járat East Midlands repterére közlekedik a nyári menetrend kezdetével heti háromszor. Illetve nyáron is működik majd Nürnberg illetve Berlin. Utóbbiak egész éves működtetésére magyarázat a német piac Budapest iránti kereslete, különösen a szabadidős utazók körében. Más útvonalakon sűríti a menetrendet a légitársaság. Brüsszel-Charleroi heti 9-szer, Milánó-Bergamo naponta, míg Velencétől északra lévő egykori katonai repülőtér Treviso-ra heti 3-ra növeli járatai számát. Ezzel jövőre 23 úticélra heti 118 járat közlekedik majd a Ferihegyről. A budapesti kapacitásbővítéstől az utasok 12 százalékos növekedését várják jövőre, ami akár 2,1 millió is lehet. Szerintük ez 1 600 plusz munkahelyet teremthet, és mintegy 150 millió eurós pluszbevételt az országnak.
További magyarországi útvonalfejlesztést firtató újságírói kérdésre Wenk úgy felelt: „Nem lehet csak úgy kapacitásokat bedobni”. Ennek megfelelően egy esetleges debreceni nyitást is óvatosan kezelnek — derült ki érdeklődésünkre. Wenk elárulta, hogy folynak a tárgyalások a Debrecen Airport és cége közt, de konkrétumokról egyelőre nincs szó.
Ugyanakkor nagy potenciált látnak a magyar utazóközönségben. Valóban van hova fejlődni, ha figyelembe vesszük Horváth Evelin, a Ryanair magyarországi értékesítési és marketing vezetőjének megjegyzését arról, hogy míg az EU-ban egy főre átlagosan 1,7 légi utas jut, addig nálunk ez a szám 1,1. Másik kérdés, hogy az utasszám bővülést a helyiek pénztárcája is bírja-e? Azon mindenesetre érdemes elgondolkodni, hogy a vállalat által az utóbbi években üzleti motivációval utazók, vagy az alapjegyárnál több kényelmet igénylők számára bevezetett Business Plus tarifáért az átlagos 20%-nál Magyarországon nagyságrendekkel kevesebben hajlandók zsebbe nyúlni Wenk elmondása szerint. A — főképp a KKV-szektorból érkező — üzleti utazóknak szánt termék mellett egyéb, a légitársaság „hibridizálódását” alátámasztó lépést fontolgat: tervek szerint a Norwegian — főképp transzatlanti — hosszú távú járataira hordana rá. A mikorról és a mikéntről még folynak az egyeztetések.
Hamarosan debütál az új kabinbelső is a 737-800 gépeken. A csütörtöki sajtóeseményen prezentált kép szerint az egészen visszafogott színkezelésnek köszönhetően jelentősen visszaesik a sárga mennyisége, amit csupán töredékében látunk majd viszont az utaskísérők új uniformisán, melynek hangsúlyos darabja lesz egy sárga ballon.
A külsőséget és belsőségeket megelőzően indul a Ryanair Rooms. A cég szeptember 30-án szakít a booking.com-mal és saját szállásfoglalási platformot hoz létre. De kínálni tervezik a booking árualapját is. A szálláskínálatot a foglalások után maradt big data-nak köszönhetően személyre szabottan böngészhetik jövő héttől az utasok.