Az Air France és az OnAir 2007. december 17-én kezdte meg az első fedélzeti mobiltelefon-szolgáltatás tesztelését a nemzetközi járatokon. Az első három hónap alatt az utasok küldhettek és fogadhattak SMS-eket és e-maileket csatolmányokkal. Az OnAir mobilszolgáltatás az Inmarsat SwiftBroadband műholdas csatlakozás segítségével közvetíti a hangot és az adatokat a repülőgép és a külvilág között. A szolgáltatás tesztelésének első szakaszát követően, az utasok pozitív visszajelzései után kezdetét veszi a második szakasz, amelynek során az utasok telefonhívásokat is kezdeményezhetnek és fogadhatnak. A kísérleti szolgáltatás alatt gyűjtött adatok segítségével az Air France felmérheti, hogy mely szolgáltatásra van az utasoknak leginkább igénye. Április 2-ától az utasok pontosan ugyanúgy használhatják mobiltelefonjaikat és GPRS eszközeiket a levegőben, mint a földön. Külföldre utazáskor a szolgáltatás igénybevételéhez csupán egy roaming szerződésre van szükség. A szolgáltatás igénybevételének díját az utas mobilszolgáltatója számlázza ki a megszokott módon. Az Air France/OnAir szolgáltatás háromezer méter felett aktiválódik. Az egyidejű hívások száma maximum 6, az SMS- és e-mail-forgalom pedig korlátlan. Továbbá, ez az egyetlen olyan szolgáltatás, amely e-mail csatolmányok letöltését is lehetővé teszi.
Mobilozhatunk az Air France járatokon
Az Air France és az OnAir szerdai bejelentése szerint megkezdődött a fedélzeti hanghívások kezdeményezésének és fogadásának tesztelése a társaság európai útvonalain közlekedő Airbus A318-as típusú repülőgépeken. A teljes körű mobilszolgáltatással az utasoknak lehetőségük lesz a fedélzetről telefonálniuk, SMS-eket, e-maileket küldeniük és fogadniuk.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.