Az Air France és az OnAir 2007. december 17-én kezdte meg az első fedélzeti mobiltelefon-szolgáltatás tesztelését a nemzetközi járatokon. Az első három hónap alatt az utasok küldhettek és fogadhattak SMS-eket és e-maileket csatolmányokkal. Az OnAir mobilszolgáltatás az Inmarsat SwiftBroadband műholdas csatlakozás segítségével közvetíti a hangot és az adatokat a repülőgép és a külvilág között. A szolgáltatás tesztelésének első szakaszát követően, az utasok pozitív visszajelzései után kezdetét veszi a második szakasz, amelynek során az utasok telefonhívásokat is kezdeményezhetnek és fogadhatnak. A kísérleti szolgáltatás alatt gyűjtött adatok segítségével az Air France felmérheti, hogy mely szolgáltatásra van az utasoknak leginkább igénye. Április 2-ától az utasok pontosan ugyanúgy használhatják mobiltelefonjaikat és GPRS eszközeiket a levegőben, mint a földön. Külföldre utazáskor a szolgáltatás igénybevételéhez csupán egy roaming szerződésre van szükség. A szolgáltatás igénybevételének díját az utas mobilszolgáltatója számlázza ki a megszokott módon. Az Air France/OnAir szolgáltatás háromezer méter felett aktiválódik. Az egyidejű hívások száma maximum 6, az SMS- és e-mail-forgalom pedig korlátlan. Továbbá, ez az egyetlen olyan szolgáltatás, amely e-mail csatolmányok letöltését is lehetővé teszi.
Mobilozhatunk az Air France járatokon
Az Air France és az OnAir szerdai bejelentése szerint megkezdődött a fedélzeti hanghívások kezdeményezésének és fogadásának tesztelése a társaság európai útvonalain közlekedő Airbus A318-as típusú repülőgépeken. A teljes körű mobilszolgáltatással az utasoknak lehetőségük lesz a fedélzetről telefonálniuk, SMS-eket, e-maileket küldeniük és fogadniuk.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.