Műszaki hiba esetén is jár a kártérítés a járatkésés miatt

Szeptember 17-én, csütörtökön az Európai Unió Bírósága kimondta, hogy a légi utasok akkor is jogosultak a kártérítésre, ha a járat műszaki okok miatt késik.

Az Európai Bíróság közölte: a légitársaságoknak fel kell készülniük arra, hogy idővel meghibásodások fordulhatnak elő a repülőgépeken, ezért nem lehet erre hivatkozni annak érdekében, hogy elkerüljék a kártérítés kifizetését.

A döntés annak az esetnek a kapcsán született, hogy egy holland utas transzatlanti járata 29 órát késett, miután meghibásodott a repülőgép valamelyik alkatrésze, amelyet ki kellett cserélni. Az utas, Corina van der Lans az ecuadori Quitóból repült Amszterdamba a KLM járatán. A légitársaság szerint a késedelem oka az volt, hogy meghibásodott az üzemanyag-szivattyú és egy hidromechanikai alkatrész, amelyeket légi úton kellett Amszterdamból elszállítani az Ecuadorban tartózkodó repülőgéphez.

A KLM azt is elmondta, hogy a hibás alkatrészek kora nem haladta meg az átlagos élettartamukat, valamint, hogy a gyártó nem adott konkrét iránymutatásokat arra nézve, hogy milyen hibák merülhetnek fel, ha az alkatrész elér egy bizonyos kort.

Ítéletében az Európai Bíróság így nyilatkozott: a körülmények akkor tekinthetők rendkívülinek, ha azok egy olyan esettel kapcsolatosak, amely nem köthető az érintett légi fuvarozó megszokott tevékenységéhez, és az a jellegénél fogva a légitársaság irányításán kívül esik. Egy ilyen meghibásodás megelőzése nem esik kívül a légitársaság kontrollján, hiszen ez szükséges a karbantartás és megfelelő működés biztosításához, amit a légi fuvarozó az üzleti tevékenysége céljából végez. Így az Európai Bíróság szerint a műszaki probléma nem esik a rendkívüli körülmények kategóriájába.

A bíróság szerint a légitársaságnak így a szokásos kártérítést kell kifizetnie, vagy beperelheti a hibás alkatrészek beszállítóját.

Az uniós jog alapján a légitársaságoknak távolságtól függően 250 és 600 euró közötti kártérítési összeget kell fizetniük az utasoknak egy törölt járat után.

Forrás: newstalk.com


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.