Hiába írtak alá egy közel 1,3 milliárd eurós szerződést a China Eastern Airlinesszal, a kínai üzlet nem hoz gyógyírt az Airbus konzorcium bajaira. A nyolcvan százalékban a francia-német EADS csoporthoz tartozó repülőgépgyártó több mint három évtizedes fennállása óta soha nem volt olyan mély válságban, mint mostanság. A múlt héten mintegy harminc százalékot zuhantak az európai tőzsdéken az EADS-papírok, ami valóságos katasztrófával ér fel a részvényesek számára. Kivételt jelentenek az EADS, valamint a müncheni székhelyű csoport két fő tulajdonosa, a Daimler-Chrysler és a Lagardere vezetői, ők ugyanis még márciusban, az árfolyam tetőzésekor adták el részvényeiket. A bennfentes kereskedés vádjával elsősorban az EADS francia társelnökét, a gyermekeivel együtt több millós euró értékben részvényopciókat érvényesítő Noel Forgeard-t „találták meg”. Az Airbus korábbi elnöke ideális bűnbaknak tűnik, az eddigi európai sikersztorinak számító repülőgépgyártó sorozatos bukdácsolásait ugyanis az ő hibás döntéseire vezetik vissza. Elsőként az új óriás-utasszállító, az 560 utas befogadására képes A380-as hadrendbe állításának ismételt, legalább féléves csúszását vetik a szemére, amit tetéz az, hogy a késedelem és plusz fejlesztési költségek közel hárommilliárd eurót emésztenek fel. A cégnél különböző technikai problémákra és az ügyfelek különleges kívánságaira hivatkoznak, a lényeg azonban az, hogy jövőre a nagy csinnadrattával beharangozott A380-asból a tervezett 27 helyett mindössze kilencet tudnak majd leszállítani a megrendelőknek. Az A380-as körül gyülekező problémák és növekvő költségek kihatással voltak az új közepes utasszállító, az A350-esre is. Mivel az Airbus 3,5 milliárd euró alatt limitálta a hangsúlyozottan olcsó gép fejlesztési költségeit, ezért olyan verziót tudott a piacra dobni, amely jóval több kerozint fogyaszt, mint a nagy vetélytárs, a Boeing 787-se. Az olaj világpiaci árának drasztikus emelkedése új helyzetet teremtett, és a kerozinérzékeny légitársaságok háromszor annyit rendeltek a drágább, de kevesebbet fogyasztó Boeingből, mint a hasonló kapacitású Airbusból. A Forgeard-nak felrótt stratégiai melléfogásoktól függetlenül amúgy sem volt felhőtlen a viszony az EADS francia és német tulajdonosai között. A legújabb hírek szerint Forgeard napjai meg vannak számlálva a társelnöki székben, a Daimler-Chrysler és a Lagardere abban is megegyezett, hogy megszüntetik a nehézkesnek bizonyult két elnökös két vezérigazgatós irányítási rendszert. A váltás folyamatban van, amit jelez, hogy Jacques Chirac francia köztársasági elnök is elismerte az EADS körüli irányítási problémákat. „Valamit tenni kell, és valamit tenni fogunk” – mondta Chirac.(www.nol.hu)
Nagyot füstöl az Airbus
Sikersztori helyett hatalmas bukás lehet az A380-as, a világ legnagyobb utasszállító gépe, ugyanis a késedelmes szállítások, pénzügyi gondok, rossz döntések miatt mélyrepülésben van az európai repülőgépgyártó.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között
Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra
Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél
A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés
Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!
Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál
2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.