Hiába írtak alá egy közel 1,3 milliárd eurós szerződést a China Eastern Airlinesszal, a kínai üzlet nem hoz gyógyírt az Airbus konzorcium bajaira. A nyolcvan százalékban a francia-német EADS csoporthoz tartozó repülőgépgyártó több mint három évtizedes fennállása óta soha nem volt olyan mély válságban, mint mostanság. A múlt héten mintegy harminc százalékot zuhantak az európai tőzsdéken az EADS-papírok, ami valóságos katasztrófával ér fel a részvényesek számára. Kivételt jelentenek az EADS, valamint a müncheni székhelyű csoport két fő tulajdonosa, a Daimler-Chrysler és a Lagardere vezetői, ők ugyanis még márciusban, az árfolyam tetőzésekor adták el részvényeiket. A bennfentes kereskedés vádjával elsősorban az EADS francia társelnökét, a gyermekeivel együtt több millós euró értékben részvényopciókat érvényesítő Noel Forgeard-t „találták meg”. Az Airbus korábbi elnöke ideális bűnbaknak tűnik, az eddigi európai sikersztorinak számító repülőgépgyártó sorozatos bukdácsolásait ugyanis az ő hibás döntéseire vezetik vissza. Elsőként az új óriás-utasszállító, az 560 utas befogadására képes A380-as hadrendbe állításának ismételt, legalább féléves csúszását vetik a szemére, amit tetéz az, hogy a késedelem és plusz fejlesztési költségek közel hárommilliárd eurót emésztenek fel. A cégnél különböző technikai problémákra és az ügyfelek különleges kívánságaira hivatkoznak, a lényeg azonban az, hogy jövőre a nagy csinnadrattával beharangozott A380-asból a tervezett 27 helyett mindössze kilencet tudnak majd leszállítani a megrendelőknek. Az A380-as körül gyülekező problémák és növekvő költségek kihatással voltak az új közepes utasszállító, az A350-esre is. Mivel az Airbus 3,5 milliárd euró alatt limitálta a hangsúlyozottan olcsó gép fejlesztési költségeit, ezért olyan verziót tudott a piacra dobni, amely jóval több kerozint fogyaszt, mint a nagy vetélytárs, a Boeing 787-se. Az olaj világpiaci árának drasztikus emelkedése új helyzetet teremtett, és a kerozinérzékeny légitársaságok háromszor annyit rendeltek a drágább, de kevesebbet fogyasztó Boeingből, mint a hasonló kapacitású Airbusból. A Forgeard-nak felrótt stratégiai melléfogásoktól függetlenül amúgy sem volt felhőtlen a viszony az EADS francia és német tulajdonosai között. A legújabb hírek szerint Forgeard napjai meg vannak számlálva a társelnöki székben, a Daimler-Chrysler és a Lagardere abban is megegyezett, hogy megszüntetik a nehézkesnek bizonyult két elnökös két vezérigazgatós irányítási rendszert. A váltás folyamatban van, amit jelez, hogy Jacques Chirac francia köztársasági elnök is elismerte az EADS körüli irányítási problémákat. „Valamit tenni kell, és valamit tenni fogunk” – mondta Chirac.(www.nol.hu)
Nagyot füstöl az Airbus
Sikersztori helyett hatalmas bukás lehet az A380-as, a világ legnagyobb utasszállító gépe, ugyanis a késedelmes szállítások, pénzügyi gondok, rossz döntések miatt mélyrepülésben van az európai repülőgépgyártó.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.