A január 13-án a toszkán tengeren zátonyra futott Costa Concordia és a február végén műszaki hiba miatt napokig az Indiai-óceánon vontatott Costa Allegra balesete nem múlt el nyomtalanul.
Az olasz sajtó értesülései szerint a genovai székhelyű Costa Crociere százmillió dolláros veszteséggel zárja az idei első negyedévet.
A harminckét embert maga alá temető Costa Concordia tragédiája után közvetlenül a Costa foglalásai nyolcvan százalékkal estek vissza. Az utóbbi hetekben pedig negyven-ötven százalékkal kevesebben foglaltak jegyet 2011 ugyanezen időszakához képest - írta a La Repubblica.
A napilap a Miami Heraldot idézte, melynek Micky Arison adott interjút. A Costát birtokló Carnival hajótársaság tulajdonosa a Costa Concordia sziklának ütközése óta először nyilatkozott a sajtónak. "Nem tartottam szükségesnek, hogy ennyire fájdalmas percekben reflektorfénybe álljak" - kommentálta hallgatását.
Arison elmondta, hogy a Carnival a tavalyi január-márciusi 152 millió dolláros nyereséggel szemben most 139 millió dolláros veszteséget mutat. A világ első számú hajótársaságának elnöke teljes bizalmáról biztosította a Costa Crocierét.
"Az elnök Pierluigi Foschi és csapata vezető márkanévvé tették a Costát, és megérdemlik bizalmunkat" - fogalmazott Arison, hangsúlyozva, hogy a Costa Concordia "tragikus balesete nem kérdőjelezi meg a Carnival több mint száz hajós flottájának biztonságát". Az olasz sajtó szerint ha nem is fenyegeti csőd, a Costa csak "hosszú szenvedéssel" tudja majd kiegyensúlyozni veszteségét.
A genovai társaság reagálni igyekszik: februárban avatta fel az átalakított NeoRomanticát és a következő hónapokban bocsátja vízre új hajóját, a Fascinosát.
A roncsnak minősített Costa Concordiáért a Costa 390 millió eurós biztosítási kártérítéssel számol és állítólag lebontás, vagy eladás vár a Costa Allegrára is.
A Costa Concordia tragédiája a versenytársakat erősítette: a szintén genovai székhelyű MSC olasz hajótársaság kétezer új dolgozó felvételét jelentette be. (MTI)