Nem fért el a kifutópálya a körgyűrűtől

Kolozsváron a négy éve átadott dél-keleti körgyűrű egy szakaszát is le kell bontani ahhoz, hogy helyet csináljanak a repülőtér két éve épülő új kifutópályájának.

A kolozsvári hírportálok vezető hírként közlik a város két fontos infrastruktúra-fejlesztési projektjének az összeférhetetlenségét, amelyről Eugen Cecan, az Utak és Hidak Regionális Igazgatóságának (DRDP) a vezetője beszélt elsőként egy hét végi televíziós műsorban.

Az útügyi hatóság vezetője elmondta, a 2009-ben átadott - magas töltésen haladó - körgyűrű "elzárja" a repülőtér épülő 3500 méteres kifutópályájának a légi folyosóját, ezért a körgyűrű-szakaszt a kifutópálya szintjén kell újraépíteni. Eugen Cecan hozzátette, egy 3,4 kilométeres útszakaszról van szó, amelynek megépítési költségei tízmillió euróra rúgnak.

Az útügyi szakember azt is elmondta, személyesen figyelmeztette 2008-ban a terelőút tervezőit a tervek összeférhetetlenségére, de a DRDP akkori vezetői nem vették figyelembe észrevételeit.

Horea Uioreanu, a kolozsvári repülőteret működtető Kolozs Megyei Tanács elnöke a Mediafax hírügynökségnek elmondta, a repülőtér kifutópályájának a terve jóval régebbi, mint a körgyűrűé, így az utóbbi terveit kellett volna repülőtér fejlesztési terveihez igazítani. Uioreanu szerint a megye és az útügyi hatóság korábbi vezetése mulasztotta el a tervek összehangolását.

Az önkormányzati vezető azt is megjegyezte, a repülőtér új kifutópályáját két szakaszban tervezte megépíteni az önkormányzat. A jelenlegi szakaszban egy 2100 méter hosszú pálya épül, amelynek az átadását ez év őszére tervezik. Ahhoz, hogy a pályát 3500 méteresre hosszabbíthassák meg, előbb új mederbe kell terelni a Szamos folyót. Az építés eme szakasza csak két év múlva esedékes.

Alin Tise, a Kolozs megyei önkormányzat korábbi vezetője úgy vélte, hamis a tervek összeférhetetlenségéről szóló felvetés. Szerinte elég jelzőlámpát állítani a terelőútra, amely leállítja a forgalmat a nagy méretű repülőgépek fel- és leszállásakor.

A világhálón elérhető műholdfelvételen lemérhető, a tervezett 3500 méteres kifutópálya végétől mintegy 180 méterre halad el a repülőgépek légi folyosóját keresztező körgyűrű.

Forrás: MTI


Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.