A kolozsvári hírportálok vezető hírként közlik a város két fontos infrastruktúra-fejlesztési projektjének az összeférhetetlenségét, amelyről Eugen Cecan, az Utak és Hidak Regionális Igazgatóságának (DRDP) a vezetője beszélt elsőként egy hét végi televíziós műsorban.
Az útügyi hatóság vezetője elmondta, a 2009-ben átadott - magas töltésen haladó - körgyűrű "elzárja" a repülőtér épülő 3500 méteres kifutópályájának a légi folyosóját, ezért a körgyűrű-szakaszt a kifutópálya szintjén kell újraépíteni. Eugen Cecan hozzátette, egy 3,4 kilométeres útszakaszról van szó, amelynek megépítési költségei tízmillió euróra rúgnak.
Az útügyi szakember azt is elmondta, személyesen figyelmeztette 2008-ban a terelőút tervezőit a tervek összeférhetetlenségére, de a DRDP akkori vezetői nem vették figyelembe észrevételeit.
Horea Uioreanu, a kolozsvári repülőteret működtető Kolozs Megyei Tanács elnöke a Mediafax hírügynökségnek elmondta, a repülőtér kifutópályájának a terve jóval régebbi, mint a körgyűrűé, így az utóbbi terveit kellett volna repülőtér fejlesztési terveihez igazítani. Uioreanu szerint a megye és az útügyi hatóság korábbi vezetése mulasztotta el a tervek összehangolását.
Az önkormányzati vezető azt is megjegyezte, a repülőtér új kifutópályáját két szakaszban tervezte megépíteni az önkormányzat. A jelenlegi szakaszban egy 2100 méter hosszú pálya épül, amelynek az átadását ez év őszére tervezik. Ahhoz, hogy a pályát 3500 méteresre hosszabbíthassák meg, előbb új mederbe kell terelni a Szamos folyót. Az építés eme szakasza csak két év múlva esedékes.
Alin Tise, a Kolozs megyei önkormányzat korábbi vezetője úgy vélte, hamis a tervek összeférhetetlenségéről szóló felvetés. Szerinte elég jelzőlámpát állítani a terelőútra, amely leállítja a forgalmat a nagy méretű repülőgépek fel- és leszállásakor.
A világhálón elérhető műholdfelvételen lemérhető, a tervezett 3500 méteres kifutópálya végétől mintegy 180 méterre halad el a repülőgépek légi folyosóját keresztező körgyűrű.
Forrás: MTI