Például az utaskabin túl száraz levegőjével, amin most egy speciális berendezés beépítésével már lehet segíteni. A hosszabb repülőutak során mindenki észlelheti, hogy az utaskabinokban - még a luxus osztályúakban is - nagyon száraz a levegő, mert azt a nagy magasságban ritka levegő beszívásával cserélik, frissítik fel. A nedvességtartalom az ajánlott, minimális 20 százalék helyett általában csak 5-8 százaléknyi, mint a Szaharában egy nyári nappalon. Emiatt kiszárad a torok, a száj, a kontaktlencsék a szemmozgás során fájdalmat, könnyezést okoznak. Ugyanakkor az utaskabin belső, szigetelő falai és a gép törzsszerkezete közötti részeken a hőmérsékletkülönbségek miatt nedvesség csapódik ki. Az pedig korrodálja a fémeket, károsítja a hőszigetelő-anyagokat és sokszor okoz zavarokat a vezetékrendszerekben is. Ezt a problémát oldotta meg a svéd CTT vállalat CAIR (cabin atmosphere indicator-regulator) elnevezésű, nagyjából 60 kilós, ám gépenként - a típustól és nagyságtól függően - 60-300 ezer dollárba kerülő berendezése. Lényege, hogy a felesleges helyeken jelentkező nedvességet a még alacsonyan repülő gépen pára állapotában beszívja, illetve a jeges lecsapódást melegítéssel párává alakítja. A beszívott nedvességet szivacsszerű anyagokban tárolja, hogy aztán onnan a gép kabinjaiba visszafújja. Így a first class utastérben 25, az economy (a legolcsóbb) osztályon pedig legalább 15 százaléknyi lesz a nedvességtartalom. A pilótafülkében pedig mindig ideális hőmérsékletet és nedvességtartalmat biztosít – írj az MTI.
Nem lesz annyira száraz a levegő a repülőkön?
A turistaszezonban sokan repülőgéppel jutnak el kiválasztott úti céljukhoz. Ez kellemes utazást feltételez, de a nagy magasságban sok kényelmetlenséggel is számolni kell.

A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését
Az ultrafapados légitársaság ideiglenesen felfüggesztette járatait Izraelbe és Jordániába – szeptember 15-ig egyik érintett úti célra sem közlekednek gépei.

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok
A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.

Módosított, hosszabb útvonalon repül a Wizz Air az emírségekbe
Fő a biztonság.

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait
Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.

Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába
A légitársaság bejelentette, hogy azonnali hatállyal, egyelőre június 20-ig, felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatait.

Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt
Izrael lezárta légterét – a Ben Gurion repülőtérre, és egész Izrael fölé nem engednek fel- vagy leszálló gépeket a hatóságok.

Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak
A gépen 242 fő utazott (230 utas, 12 főnyi személyzet), akik közül 169 indiai, 53 brit, 7 portugál és 1 kanadai állampolgár volt.

Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek
És a BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet.

Bővíti hálózatát az airBaltic
A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.

Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél
A légitársaság még az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évet.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.