Például az utaskabin túl száraz levegőjével, amin most egy speciális berendezés beépítésével már lehet segíteni. A hosszabb repülőutak során mindenki észlelheti, hogy az utaskabinokban - még a luxus osztályúakban is - nagyon száraz a levegő, mert azt a nagy magasságban ritka levegő beszívásával cserélik, frissítik fel. A nedvességtartalom az ajánlott, minimális 20 százalék helyett általában csak 5-8 százaléknyi, mint a Szaharában egy nyári nappalon. Emiatt kiszárad a torok, a száj, a kontaktlencsék a szemmozgás során fájdalmat, könnyezést okoznak. Ugyanakkor az utaskabin belső, szigetelő falai és a gép törzsszerkezete közötti részeken a hőmérsékletkülönbségek miatt nedvesség csapódik ki. Az pedig korrodálja a fémeket, károsítja a hőszigetelő-anyagokat és sokszor okoz zavarokat a vezetékrendszerekben is. Ezt a problémát oldotta meg a svéd CTT vállalat CAIR (cabin atmosphere indicator-regulator) elnevezésű, nagyjából 60 kilós, ám gépenként - a típustól és nagyságtól függően - 60-300 ezer dollárba kerülő berendezése. Lényege, hogy a felesleges helyeken jelentkező nedvességet a még alacsonyan repülő gépen pára állapotában beszívja, illetve a jeges lecsapódást melegítéssel párává alakítja. A beszívott nedvességet szivacsszerű anyagokban tárolja, hogy aztán onnan a gép kabinjaiba visszafújja. Így a first class utastérben 25, az economy (a legolcsóbb) osztályon pedig legalább 15 százaléknyi lesz a nedvességtartalom. A pilótafülkében pedig mindig ideális hőmérsékletet és nedvességtartalmat biztosít – írj az MTI.
Nem lesz annyira száraz a levegő a repülőkön?
A turistaszezonban sokan repülőgéppel jutnak el kiválasztott úti céljukhoz. Ez kellemes utazást feltételez, de a nagy magasságban sok kényelmetlenséggel is számolni kell.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.