Az elmúlt évben jelentős változás állt be Budapest vezetőségének szemléletében, írja közleményben a Magyar Kerékpárosklub. A főváros életének irányítói – legalábbis tekintélyes részük – ma már meggyőződéssel vallják, hogy a szinte drámaivá vált közlekedési és környezeti viszonyok javításának egyik legfontosabb és legolcsóbb eszköze a kényelmes és biztonságos kerékpározás lehetőségének megteremtése. Míg korábban a kerékpárra elsősorban a sport illetve a kikapcsolódás kellékeként tekintettek, napjainkban kezd elfogadottá válni az a – Nyugat-Európában már általános – szemlélet, amely szerint a kerékpározás mindenekelőtt a közlekedés gyors, olcsó és környezettudatos módja. A Magyar Kerékpárosklub nem ért egyet azzal, hogy a közvélemény válaszai határozzák meg a főváros költségvetését. Ráadásul a kutatás kerékpározásra vonatkozó kérdése is félrevezető. A kerékpáros infrastruktúra ugyanis nem csupán kerékpárutat jelent. Bármely, a kerékpáros közlekedést segítő intézkedés is benne foglaltatik, legyen szó akár az egyirányú utcák ellenirányú megnyitásáról, akár egyéb forgalomtechnikai eszköz létrehozásáról. Mindezen hibák ellenére a felmérés szerint a lakosság 16 százaléka a három legfontosabb kérdés egyikének a kerékpárutak építését tartja. Ezt az arányt figyelembe véve a kerékpározásra fordítandó összeg a költségvetés 16 százalékának harmada, azaz mintegy 40 milliárd forint lenne – bőségesen elég, még sok is az eddig oly méltatlanul mellőzött kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtéséhez, írja a civil szervezet.
Nem lesz kiemelt program Budapesten a kerékpáros közlekedés fejlesztése
A Magyar Kerékpárosklub közleményben reagált a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság elnökének, Lakos Imrének 2008. január 22-i nyilatkozatára a Főpolgármesteri Hivatal által készíttetett, Budapest fejlesztésére vonatkozó lakossági felméréssel kapcsolatban. Lakos Imre kijelentése szerint a közvélemény-kutatás eredményei alapján nem kívánja kiemelt programként kezelni a kerékpározás ügyét a 2008. évi költségvetésben.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.