Az elmúlt évben jelentős változás állt be Budapest vezetőségének szemléletében, írja közleményben a Magyar Kerékpárosklub. A főváros életének irányítói – legalábbis tekintélyes részük – ma már meggyőződéssel vallják, hogy a szinte drámaivá vált közlekedési és környezeti viszonyok javításának egyik legfontosabb és legolcsóbb eszköze a kényelmes és biztonságos kerékpározás lehetőségének megteremtése. Míg korábban a kerékpárra elsősorban a sport illetve a kikapcsolódás kellékeként tekintettek, napjainkban kezd elfogadottá válni az a – Nyugat-Európában már általános – szemlélet, amely szerint a kerékpározás mindenekelőtt a közlekedés gyors, olcsó és környezettudatos módja. A Magyar Kerékpárosklub nem ért egyet azzal, hogy a közvélemény válaszai határozzák meg a főváros költségvetését. Ráadásul a kutatás kerékpározásra vonatkozó kérdése is félrevezető. A kerékpáros infrastruktúra ugyanis nem csupán kerékpárutat jelent. Bármely, a kerékpáros közlekedést segítő intézkedés is benne foglaltatik, legyen szó akár az egyirányú utcák ellenirányú megnyitásáról, akár egyéb forgalomtechnikai eszköz létrehozásáról. Mindezen hibák ellenére a felmérés szerint a lakosság 16 százaléka a három legfontosabb kérdés egyikének a kerékpárutak építését tartja. Ezt az arányt figyelembe véve a kerékpározásra fordítandó összeg a költségvetés 16 százalékának harmada, azaz mintegy 40 milliárd forint lenne – bőségesen elég, még sok is az eddig oly méltatlanul mellőzött kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtéséhez, írja a civil szervezet.
Nem lesz kiemelt program Budapesten a kerékpáros közlekedés fejlesztése
A Magyar Kerékpárosklub közleményben reagált a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság elnökének, Lakos Imrének 2008. január 22-i nyilatkozatára a Főpolgármesteri Hivatal által készíttetett, Budapest fejlesztésére vonatkozó lakossági felméréssel kapcsolatban. Lakos Imre kijelentése szerint a közvélemény-kutatás eredményei alapján nem kívánja kiemelt programként kezelni a kerékpározás ügyét a 2008. évi költségvetésben.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.