Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

2025-ben ünnepli 21. születésnapját a Wizz Air – de ajándék helyett inkább ő lep meg bennünket új úti célokkal, friss statisztikákkal és nyári újdonságokkal. A légitársaság magyar piacot ellátó képviselete május 27-én informális sajtóbeszélgetésre hívta az újságírókat, hogy bepillantást engedjen a kulisszák mögé a nyári csúcsszezon előtt.

Mutatós számok, további tervek

Az eseményen kiderült: ütős számokkal készülnek a nyárra. A tervek szerint 2025-ben a Wizz Air globálisan 75 millió utast szállít több mint 800 útvonalon, ebből mintegy 6 millió utas indul vagy érkezik Magyarországról. A nyári vakációs roham idején különösen megnő az utazási kedv – családok, baráti társaságok és egyéni kalandorok százai vágnak neki a világ felfedezésének.

A légitársaság jelenleg 232 repülőgépből álló flottát üzemeltet, több mint 9000 munkatárs dolgozik a hálózat zavartalan működésén. A 32 meglévő bázisuk mellé hamarosan érkezik a következő is: Jerevánban nyitják meg a 33. állomáshelyet.

Budapestről több mint 70 célállomás érhető el a low coast légitársasággal – csak Spanyolországba 10 különböző városba repülnek, köztük a legfrissebb gyöngyszemmel, Bilbaóval. A Guggenheim Múzeum és az észak-spanyol kultúra szerelmesei már biztosan bekarikáztak egy utazási dátumot a naptárjukban. Olaszország felé pedig nyolc itáliai városba indulnak járataik a nyári főszezonban, tudtuk meg a hazai képviselet szakembereitől.

A sajtótájékoztató helyszínén, az óbudai a Daisuke kávézóban
A sajtótájékoztató helyszínén, az óbudai a Daisuke kávézóban
Fotó: Vágó Ágnes

Késések a nyári verőfényes utazások árnyékában – mit tanácsol a Wizz Air?

A nyári utazási láz minden évben milliókat vonz – és sajnos nem csak a napsütés és a mediterrán tengerpartok garantáltak, hanem a repülőtéri késések is. Ahogy Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője fogalmazott:

„Ahogy a nyár nem marad el, úgy a késések sem.”

De azért nem árt tudni: légitársaságuk eddigi idei teljesítménye alapján bőven van ok bizakodásra. A járatok 99,9 százaléka teljesült, és mindössze 0,4 százalék csúszott három óránál többet az év első négy hónapjában. Ez a szám nemcsak mutatós, hanem európai szinten is kiemelkedő. A légitársaság jelenleg TOP10-es helyezést tudhat magáénak a pontosság terén – nem véletlenül.

„A célunk az, hogy minden utast a tervezett időben juttassunk el a célállomásra. Nem szeretnénk járatokat törölni vagy késleltetni – de vannak tényezők, amelyekre nincs ráhatásunk”

– hangsúlyozta Radó.

A nyári szezon viszont sajátos: a repterek túlterheltek, a légiforgalmi irányítás gyakran a kapacitáshatárán mozog, így – bármennyire is igyekeznek – sajnos előre borítékolható, hogy fennakadásokra kell számítani, akár úgy, mint egy forró nyári péntek délután az M7-esen.

Radó András ezért néhány gyakorlati tanácsokat is megosztott:

         •        Ne pakoljunk minden fontos dolgot a feladott poggyászba! Legyen nálunk kéznél a gyógyszer, töltő, iratok, és bármi, ami nélkül nehezen boldogulnánk.

         •        Legyen nálunk olyan fizetési megoldás (pl. bankkártya vagy digitális fizetés), ami váratlan helyzetben is segíthet.

A légi közlekedés – különösen nyáron – kiszámíthatatlan lehet, de a Wizz Air részéről az elköteleződés egyértelmű: a lehető legtöbb járatot pontosan, zökkenőmentesen szeretnék indítani. Az utasok részéről pedig a felkészültség lehet a legjobb útitárs, tette hozzá a szakember.


Fotó: Wizz Air/Facebook

Bevetésre készen: már hangol az akciócsoport

Ahogy közeledik a nyári utazási csúcsidőszak, a low coast légitársaság már most finomhangolja a rendszereit – és ez nemcsak a gépekre igaz, hanem a földi működésre is. A llégügyi cég most először egy különleges „akciócsoportot” állított fel, amelynek célja, hogy 0–24-ben működő forródrótként szolgáljon az utasok, a földi kiszolgálók és a légitársaság kommunikációs osztálya között.

Ez a gyorsreagálású központ arra hivatott, hogy valós időben tudjanak választ adni a felmerülő problémákra – legyen szó járatkésésről, módosításról vagy ügyintézési kérdésekről, akár például szálláskeresésről. A légitársaság célja, hogy az utasok azonnali, pontos és hasznos információkat kapjanak, és ne kelljen hosszú perceket vagy akár órákat várni egy-egy válaszra.

Bár a mesterséges intelligencia már megjelent az operációban – például az információk gyors feldolgozásában segít –, a hangsúly továbbra is a személyes, emberi ügyfélszolgálati reakciókon van. „A gyors válasz sokszor nem technológiai, hanem emberi figyelmesség kérdése is” – tartják a cégnél.

A kommunikációs csapattól emellett praktikus tanácsokat is hallhattunk:

Foglaljunk közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy applikációján keresztül.

Ugyanis a járatokkal kapcsolatos értesítések – például, ha egy gép késik – csak akkor jutnak el közvetlenül az utasokhoz, ha a légitársaságnál van a foglaláshoz megadott e-mail-cím. Utazási iroda esetén ugyanis az információ először hozzájuk fut be, így könnyen elcsúszhat az időben a tájékoztatás. Az alkalmazásban egyébként még az online becsekkolás során is lehetőség van módosítani az elérhetőségeket, így biztosítható, hogy az utazással kapcsolatos információk tényleg a valós utazó személyhez érkezzenek meg.

És még egy újdonság: az úgynevezett „stand by” személyzet, azaz a tartalék legénység eddig a riasztás után egy órán belül kellett, hogy beérjen a repülőtérre. Mostantól azonban ennél is gyorsabb reakciót várnak tőlük – a repülőtéren kell készenlétben várakozniuk, hogy azonnal bevethetők legyenek, ha bármilyen rendkívüli helyzet adódik.

Geiranger fjord, Norvégia
Geiranger fjord, Norvégia
Fotó: Depositphotos

Felértékelődnek az északi úti célok

Aki már átélt mediterrán forróságot egy nyári utazás során – és a tikkasztó hőség miatt inkább a szállodai szoba légkondicionált menedékét választotta városnézés helyett –, pontosan tudja, miért egyre vonzóbbak az északi úti célok. A globális felmelegedés hatására ugyanis új trend rajzolódik ki:

nyáron egyre többen választják a kellemesebb klímájú észak-európai desztinációkat a klasszikus déli nyaralóhelyek helyett.

A Wizz Air saját statisztikái is megerősítik ezt az irányt: a magyar utazók körében például a kánikula elől északra indulók száma meghétszereződött, a teljes hálózatot tekintve pedig 44 százalékkal emelkedett az északi célpontokra szóló nyári foglalások aránya. A jelek szerint egyre többen keresik a nyarat kellemes időjárással fűszerezve – nem pedig forró homokkal és folyamatosan izzadva.

 


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.