Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

2025-ben ünnepli 21. születésnapját a Wizz Air – de ajándék helyett inkább ő lep meg bennünket új úti célokkal, friss statisztikákkal és nyári újdonságokkal. A légitársaság magyar piacot ellátó képviselete május 27-én informális sajtóbeszélgetésre hívta az újságírókat, hogy bepillantást engedjen a kulisszák mögé a nyári csúcsszezon előtt.

Mutatós számok, további tervek

Az eseményen kiderült: ütős számokkal készülnek a nyárra. A tervek szerint 2025-ben a Wizz Air globálisan 75 millió utast szállít több mint 800 útvonalon, ebből mintegy 6 millió utas indul vagy érkezik Magyarországról. A nyári vakációs roham idején különösen megnő az utazási kedv – családok, baráti társaságok és egyéni kalandorok százai vágnak neki a világ felfedezésének.

A légitársaság jelenleg 232 repülőgépből álló flottát üzemeltet, több mint 9000 munkatárs dolgozik a hálózat zavartalan működésén. A 32 meglévő bázisuk mellé hamarosan érkezik a következő is: Jerevánban nyitják meg a 33. állomáshelyet.

Budapestről több mint 70 célállomás érhető el a low coast légitársasággal – csak Spanyolországba 10 különböző városba repülnek, köztük a legfrissebb gyöngyszemmel, Bilbaóval. A Guggenheim Múzeum és az észak-spanyol kultúra szerelmesei már biztosan bekarikáztak egy utazási dátumot a naptárjukban. Olaszország felé pedig nyolc itáliai városba indulnak járataik a nyári főszezonban, tudtuk meg a hazai képviselet szakembereitől.

A sajtótájékoztató helyszínén, az óbudai a Daisuke kávézóban
A sajtótájékoztató helyszínén, az óbudai a Daisuke kávézóban
Fotó: Vágó Ágnes

Késések a nyári verőfényes utazások árnyékában – mit tanácsol a Wizz Air?

A nyári utazási láz minden évben milliókat vonz – és sajnos nem csak a napsütés és a mediterrán tengerpartok garantáltak, hanem a repülőtéri késések is. Ahogy Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője fogalmazott:

„Ahogy a nyár nem marad el, úgy a késések sem.”

De azért nem árt tudni: légitársaságuk eddigi idei teljesítménye alapján bőven van ok bizakodásra. A járatok 99,9 százaléka teljesült, és mindössze 0,4 százalék csúszott három óránál többet az év első négy hónapjában. Ez a szám nemcsak mutatós, hanem európai szinten is kiemelkedő. A légitársaság jelenleg TOP10-es helyezést tudhat magáénak a pontosság terén – nem véletlenül.

„A célunk az, hogy minden utast a tervezett időben juttassunk el a célállomásra. Nem szeretnénk járatokat törölni vagy késleltetni – de vannak tényezők, amelyekre nincs ráhatásunk”

– hangsúlyozta Radó.

A nyári szezon viszont sajátos: a repterek túlterheltek, a légiforgalmi irányítás gyakran a kapacitáshatárán mozog, így – bármennyire is igyekeznek – sajnos előre borítékolható, hogy fennakadásokra kell számítani, akár úgy, mint egy forró nyári péntek délután az M7-esen.

Radó András ezért néhány gyakorlati tanácsokat is megosztott:

         •        Ne pakoljunk minden fontos dolgot a feladott poggyászba! Legyen nálunk kéznél a gyógyszer, töltő, iratok, és bármi, ami nélkül nehezen boldogulnánk.

         •        Legyen nálunk olyan fizetési megoldás (pl. bankkártya vagy digitális fizetés), ami váratlan helyzetben is segíthet.

A légi közlekedés – különösen nyáron – kiszámíthatatlan lehet, de a Wizz Air részéről az elköteleződés egyértelmű: a lehető legtöbb járatot pontosan, zökkenőmentesen szeretnék indítani. Az utasok részéről pedig a felkészültség lehet a legjobb útitárs, tette hozzá a szakember.


Fotó: Wizz Air/Facebook

Bevetésre készen: már hangol az akciócsoport

Ahogy közeledik a nyári utazási csúcsidőszak, a low coast légitársaság már most finomhangolja a rendszereit – és ez nemcsak a gépekre igaz, hanem a földi működésre is. A llégügyi cég most először egy különleges „akciócsoportot” állított fel, amelynek célja, hogy 0–24-ben működő forródrótként szolgáljon az utasok, a földi kiszolgálók és a légitársaság kommunikációs osztálya között.

Ez a gyorsreagálású központ arra hivatott, hogy valós időben tudjanak választ adni a felmerülő problémákra – legyen szó járatkésésről, módosításról vagy ügyintézési kérdésekről, akár például szálláskeresésről. A légitársaság célja, hogy az utasok azonnali, pontos és hasznos információkat kapjanak, és ne kelljen hosszú perceket vagy akár órákat várni egy-egy válaszra.

Bár a mesterséges intelligencia már megjelent az operációban – például az információk gyors feldolgozásában segít –, a hangsúly továbbra is a személyes, emberi ügyfélszolgálati reakciókon van. „A gyors válasz sokszor nem technológiai, hanem emberi figyelmesség kérdése is” – tartják a cégnél.

A kommunikációs csapattól emellett praktikus tanácsokat is hallhattunk:

Foglaljunk közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy applikációján keresztül.

Ugyanis a járatokkal kapcsolatos értesítések – például, ha egy gép késik – csak akkor jutnak el közvetlenül az utasokhoz, ha a légitársaságnál van a foglaláshoz megadott e-mail-cím. Utazási iroda esetén ugyanis az információ először hozzájuk fut be, így könnyen elcsúszhat az időben a tájékoztatás. Az alkalmazásban egyébként még az online becsekkolás során is lehetőség van módosítani az elérhetőségeket, így biztosítható, hogy az utazással kapcsolatos információk tényleg a valós utazó személyhez érkezzenek meg.

És még egy újdonság: az úgynevezett „stand by” személyzet, azaz a tartalék legénység eddig a riasztás után egy órán belül kellett, hogy beérjen a repülőtérre. Mostantól azonban ennél is gyorsabb reakciót várnak tőlük – a repülőtéren kell készenlétben várakozniuk, hogy azonnal bevethetők legyenek, ha bármilyen rendkívüli helyzet adódik.

Geiranger fjord, Norvégia
Geiranger fjord, Norvégia
Fotó: Depositphotos

Felértékelődnek az északi úti célok

Aki már átélt mediterrán forróságot egy nyári utazás során – és a tikkasztó hőség miatt inkább a szállodai szoba légkondicionált menedékét választotta városnézés helyett –, pontosan tudja, miért egyre vonzóbbak az északi úti célok. A globális felmelegedés hatására ugyanis új trend rajzolódik ki:

nyáron egyre többen választják a kellemesebb klímájú észak-európai desztinációkat a klasszikus déli nyaralóhelyek helyett.

A Wizz Air saját statisztikái is megerősítik ezt az irányt: a magyar utazók körében például a kánikula elől északra indulók száma meghétszereződött, a teljes hálózatot tekintve pedig 44 százalékkal emelkedett az északi célpontokra szóló nyári foglalások aránya. A jelek szerint egyre többen keresik a nyarat kellemes időjárással fűszerezve – nem pedig forró homokkal és folyamatosan izzadva.

 


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.