Az akkumulátor problémák miatt földre parancsolt "műaynag" gépek átadásai eygy hónappal azt követően indultak meg, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) által április 19-én jóváhagyta a típus akkumulátor módosítását.
Az eltelt idő alatt elkészlt Boeing 787-esek a gyár betonján árválkodva várták további sorsukat.
Mostantól viszont rákapcsol a Boeing ugyanis bejelentésük szerint az év hátralévő részében több mint 60 Dreamlinert készülnek átadni. A gyáriak nemrég a végszerelés ütemén is gyorsítottak. A múlt héten gördült ki az első 787-es, amelyet az új, havi 7 gépet előirányzó gyártási ütem szerint készítettek, de az év végére már havi tíz gép gördül le a szalagról.
A típus gyártásának megkezdése óta a Boeing összesen 114 787-est készített. Az első Dreamlinert 2011. szeptember 25-én vette át az All Nippon Airways. Ezt követően 50 gépet tudott átadni a Boeing 2013 januárjának közepéig bezárólag. Eddig összesen 8 légitársaság flottája rendelkezik B787-es típussal.
Az akkumulátor javítását követően, április 27-én az Ethiopian Airlines volt az első, amely utasokkal a fedélzeten járatot indított.
Forrás: AIRportal.hu