Az AUA formailag a Tyrolean Airlineshoz helyezné át légi közlekedését, hogy a munkáltatói szempontból akár 25 százalékkal kedvezőbb kollektív szerződés léphessen életbe a légi személyzet foglalkoztatására.
Az AUA korábbi közlések szerint a kiadások évi 45 millió eurós csökkenését várja a - július elején hatályossá váló - átalakítástól, ami egy 220 millió eurós szanálási program része. A társaság üzemi szintű vesztesége tavaly 62 millió euró volt.
Az ügyfelek számára nem változik semmi - hangsúlyozta Jaan Albrecht vezérigazgató. Az AUA továbbra is AUA marad, a társaság 77 repülőgépből álló flottája továbbra is 130 célállomásra repül - fogalmaztak a társaság közleményében.
Mint írták, a pilóták és utaskísérők fizetése és munkakörülményei szintén nem változnak, a megtakarítást a szolgálati idő után járó fizetésemelés rendszerének átalakításától várja az AUA.
A szakszervezet előzőleg elutasította az AUA saját kollektív szerződésének átalakítását és nem egyezett bele a Tyrolean munkajogi kereteinek átvételébe sem.
Az üzemi tanács szerint tömegesen hagyhatják el pilóták az AUA-t, a 600 pilótának akár a fele is távozhat. A vállalat nem tart az érdekképviseleti szervezet által kilátásba helyezett felmondásoktól. Stefan Lauer, a felügyelőtanács elnöke március közepén azt mondta: nem aggódik a pilóták állítólagos tömeges távozása miatt, mert már tettek lépéseket arra, hogy pótolják őket, ha szükségessé válik.
Az AUA évek óta veszteséggel működik, és a vártnál lényegesen lassabban javult a helyzet azóta is, hogy a Lufthansa 2009-ben átvette az osztrák légitársaságot.