Óriások helyett kisebb gépeket gyárt az Airbus

Annyira visszaesett világszerte a repülés iránti igény, hogy a francia-német repülőgépgyártó az eddig a kétszintes óriásrepülőgépek összeszerelésére használt csarnokban ezentúl inkább kisebb repülőgépeket gyárt.

Pár évvel ezelőtt még a legtöbb szakember a repülésben látta a közlekedés jövőjét. A fapados légitársaságok elterjedésével olyan kispénzű emberek is repülni kezdtek, akik korábban legfeljebb csak belföldi nyaralásról álmodozhattak. A technológia pedig lehetővé tette, hogy sok ember olcsón repülhessen, ezért az Airbusnál kifejlesztették a kétszintes, akár 500 utas befogadására is alkalmas A380-as típuscsaládot, adja hírül az euronews.com portál.

Tíz évvel ezelőtt a légiközlekedésben messiásnak kikiáltott John Kasarda azt írta Aerotropolis című könyvében, hogy pár éven belül a repülés lesz az emberek mindennapos közlekedési módja, az emberek többsége megapoliszokban fog lakni, és reggelente olyan természetességgel fognak óriásrepülőkön munkába menni, ahogy most emberek milliói szállnak villamosra. A növekedés szinte korlátlannak tűnt, mindössze csak néhány környezetvédő aggódott.

Pedig a korlátok már akkor is látszottak. A budapesti repülőtéren csak egyszer, egy bemutató repülés keretében járt az emeletes repülőgép, miatta le is kellett zárni az egyik futópályát, ami komoly fennakadásokat okozott a napi forgalom lebonyolításában. Ferihegyen már akkor is úgy gondolták, hogy nem lesz igény ekkora repülőkre, Magyarországról sosem lesz annyi ember, aki egyszerre, egy irányba akarna utazni, és megtöltene egy ekkora repülőgépet.  

A hatalmas infrastruktúrát igénylő repülőgépek végül nem is terjedtek el, de ennek nemcsak gazdasági okai voltak: a repülőgéphez használható hajtóművek műszakilag problémásnak bizonyultak.

Az új koronavírus-járvány pedig végképp betett: a nemzetközi légiforgalom szinte teljesen leállt, és csak nagyon lassan tér magához. Iparági szakértők szerint 2025 előtt nem is érdemes arra számítani, hogy a 2019-es szintet elérjék. Addigra azonban a mostani repülőgépek jelentős része vagy elavul, vagy a hosszú állás alatt tönkremegy. Vagyis új repülőgépekre szükség lesz, de inkább kisebbekre lesz igény.

 

Forrás: Euronews


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.