A közlemény szerint Radosavljevic a Wizz Air légitársasággal való együttműködés során jelentősen megkárosította a Nikola Tesla repülőteret.
A Nikola Tesla vezérigazgatója és a Wizz Air 2011 márciusában kötött szerződést, amelyben a gyanú szerint engedményeket tett a Wizz Airnek. Ennek következtében a fapados légitársaság több mint 207 millió dináros (556,83 millió forint) nyereségre tett szert a belgrádi repülőtér kárára az illetékekből és a reptéri szolgáltatásokból.
Daniele de Carvalho, a Wizz Air szóvivője az MTI-hez szerda délután eljuttatott közleményében visszautasított minden rosszindulatú feltételezést a repülőtér és a légitársaság szerződésével kapcsolatban. Mint írta, a légitársaság 2010 és 2013 között 800 százalékkal növelte utasszámát a belgrádi repülőtéren, míg a légikikötő teljes forgalma csak 31 százalékkal nőtt.
Megjegyezte: a szerb hatóságok olyan időszakban álltak elő a pontatlanul megfogalmazott váddal, amikor az Európai Unió vizsgálja az Etihad üzletrész-szerzését a korábban JAT-nak hívott szerb légitársaságban. Emellett a szerb állami támogatások bizottsága nyilvánosságra hozta, hogy az Air Serbia is élvezni fogja annak a támogatási rendszernek az előnyeit, amelyet a légitársaság átszálló utasokra koncentráló üzleti modelljének védelmében hoztak létre. Ennek értelmében a szerb légitársaságnak gyakorlatilag nem kell repülőtéri adót fizetnie Belgrádban.
Forrás: MTI