Az ezt megelőző hét első három napjához képest másfélszeresére nőtt a foglalások száma, több mint 1500 utas választotta az átszállás nélküli megosztott autózás lehetőségét a vonatpótlás helyett. A cég az utasszám további növekedésére számít ezen a szakaszon az elkövetkező két hónapban.
Pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged között 2023 szeptember 11-től, írta a Mávinform. A munkálatok várhatóan két hónapig tartanak, így az utasok azonnal más, regionálisan elérhető alternatív utazási módszerek felé fordultak. „A hivatalos menetrend szerint egy kiskunfélegyházi átszálással 2 óra és 40 perc a menetidő annak, aki Szegedről Budapestre szeretne eljutni vonattal. Mivel a pótlóbuszok Szeged-Rókus állomásról indulnak és oda is érkeznek, a legtöbb Szegedre igyekvőnek ez további kényszerű utazási időt jelent, így érthető, hogy sokan egyéb utazási lehetőségeket is számításba vesznek. Telekocsival például Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget” – mondta Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója.
Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás életében. Az utasok visszajelzései alapján a kiemelkedően magas foglalásszám oka akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége volt.
Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől szinte folyamatosan a Szeged és Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, csak a már korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre ez az útszakasz. A két nagyvároson kívül a főváros és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon. A lakosságszám alapján talán meglepő lehet, de Mátészalka, Fehérgyarmat és Vásárosnamény is előkelő helyen végzett a forgalmi toplistán. „Az adatok alapján azt látjuk, hogy a tömegközlekedés ideiglenes vagy akár hosszabb távú zavaraira a telekocsizó közösség rendszerint önszerveződéssel reagál. Az egyre növekő üzemanyagárak mellett a szabad helyek megosztása elsősorban gazdasági döntés az autósok részéről, hiszen az autónk helyeinek megosztásával egy-egy utazás ára akár negyedére is csökkenhet. Felméréseink és tapasztalatink szerint szintén fontos ösztönző a közösségi vetülete a telekocsizásnak, sokszor kellemes társaságban, jó hangulatban gyorsabban eltelik az utazási idő” – vélekedett Prácser Attila.
Forrás: Oszkár Telekocsi