A repülőtér szerint, az intézkedésekre különösen az őszi időszakra eső ünnepek idején van szükség. Ha az összes menetrend szerinti járaton minden helyet eladnának, akkor a repülőtérnek 3500-zal több utasa lenne, mint amennyit naponta kezelni tud. A Schiphol először júliusban korlátozta a repülőtérről induló utasok számát a biztonsági személyzet hiánya miatt.
A Dutchnews hírportál keddi tudósítása szerint az utasok továbbra is hosszú sorokban várakoznak az indulásra, nőtt a lekésett járatok száma is, annak ellenére, hogy a repülőtéren 200 új biztonsági alkalmazott kezdte meg a munkát. A Schiphol azt ajánlja, hogy az utasok már négy órával a járatindulás elött jelenjenek meg a repülőtéren. Az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak kártérítésre a késések és járattörlések miatt. A kártérítések benyújtására szakosodott holland cégek szerint, idén eddig 70 ezer igénylést nyújtottak be, mintegy 60 millió euró értékben.