Mint ezzel kapcsolatos közleményükben írják, új szintet lépnek a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, amelynek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter Neste MY Sustainable Aviation Fuel (MY SAF) üzemanyagkeveréket fognak használni az Emirates amszterdami Schiphol és szingapúri Changi repülőterekről induló járatai működtetésére.
A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint például a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal* csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A-1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben maximum 50 százalék lehet.
"Ez a partnerség mérföldkő számunkra, és felgyorsítja a működésünkhöz szükséges fenntartható üzemanyag beszerzését. Ez is egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátásunk csökkentésére törekszünk, az üzemanyag-hatékony repülőgépek üzemeltetése, az üzemanyag-hatékonyság növelése, valamint a 2024-től esedékes gyorsított flottamegújítás mellett", mondta Sir Tim Clark, a légitársaság elnöke.
Az év elején a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtották a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777-300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta. Ezzel jelentős lépéseket tettek a műszaki elemzési és tanúsítási követelmények terén, amelyek előmozdíthatják a 100 százalékos SAF üzemanyag szabványosítását és jövőbeli használatát a légi közlekedésben.
Először 2017-ben használtak fenntartható üzemanyagot menetrendszerinti járatukon: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használtak a Chicagóból induló repülőgépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járatok esetén is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel.
Forrás: Flow pr