Osztott-szorzott az Emirates, és a következő megállapításra jutott

Több mint 11 millió liter fenntartható üzemanyagot fog felhasználni a következő két évben. Bejelentették azt is, hogy megkezdik egy olyan, fenntartható repülőgép-üzemanyag használatát, amely akár 80 százalékkal csökkentheti a repülők szén-dioxid kibocsátását.   

Mint ezzel kapcsolatos közleményükben írják, új szintet lépnek a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, amelynek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter Neste MY Sustainable Aviation Fuel (MY SAF) üzemanyagkeveréket fognak használni az Emirates amszterdami Schiphol és szingapúri Changi repülőterekről induló járatai működtetésére.  

 

A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint például a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal* csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A-1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben maximum 50 százalék lehet.  

"Ez a partnerség mérföldkő számunkra, és felgyorsítja a működésünkhöz szükséges fenntartható üzemanyag beszerzését. Ez is egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátásunk csökkentésére törekszünk, az üzemanyag-hatékony repülőgépek üzemeltetése, az üzemanyag-hatékonyság növelése, valamint a 2024-től esedékes gyorsított flottamegújítás mellett", mondta Sir Tim Clark, a légitársaság elnöke.

Az év elején a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtották a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777-300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta. Ezzel jelentős lépéseket tettek a műszaki elemzési és tanúsítási követelmények terén, amelyek előmozdíthatják a 100 százalékos SAF üzemanyag szabványosítását és jövőbeli használatát a légi közlekedésben. 

Először 2017-ben használtak fenntartható üzemanyagot menetrendszerinti járatukon: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használtak a Chicagóból induló repülőgépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járatok esetén is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel. 

Forrás: Flow pr


Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.
Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados

Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados 

Az Airbus hamburgi gyárában tartott eseményen bemutatták a Wizz Air flottájának legújabb, 132. tagját, a 9H-WNM lajstromszámú Airbus A321neo--t, amelyik a légitársaság 20. születésnapja alkalmából egyedi festést kapott.
Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a késésekből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában

Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában 

Ausztriában rekordot döntött a vasúttal utazók száma. Módosították a vasúti közlekedésről szóló törvényt.
Hasít a lett légitársaság

Hasít a lett légitársaság 

A légitársaság továbbra is elkötelezett abban, hogy a legjobb összeköttetést kínálja a Baltikum és a világ több része között.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.