Osztott-szorzott az Emirates, és a következő megállapításra jutott

Több mint 11 millió liter fenntartható üzemanyagot fog felhasználni a következő két évben. Bejelentették azt is, hogy megkezdik egy olyan, fenntartható repülőgép-üzemanyag használatát, amely akár 80 százalékkal csökkentheti a repülők szén-dioxid kibocsátását.   

Mint ezzel kapcsolatos közleményükben írják, új szintet lépnek a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, amelynek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter Neste MY Sustainable Aviation Fuel (MY SAF) üzemanyagkeveréket fognak használni az Emirates amszterdami Schiphol és szingapúri Changi repülőterekről induló járatai működtetésére.  

 

A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint például a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal* csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A-1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben maximum 50 százalék lehet.  

"Ez a partnerség mérföldkő számunkra, és felgyorsítja a működésünkhöz szükséges fenntartható üzemanyag beszerzését. Ez is egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátásunk csökkentésére törekszünk, az üzemanyag-hatékony repülőgépek üzemeltetése, az üzemanyag-hatékonyság növelése, valamint a 2024-től esedékes gyorsított flottamegújítás mellett", mondta Sir Tim Clark, a légitársaság elnöke.

Az év elején a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtották a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777-300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta. Ezzel jelentős lépéseket tettek a műszaki elemzési és tanúsítási követelmények terén, amelyek előmozdíthatják a 100 százalékos SAF üzemanyag szabványosítását és jövőbeli használatát a légi közlekedésben. 

Először 2017-ben használtak fenntartható üzemanyagot menetrendszerinti járatukon: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használtak a Chicagóból induló repülőgépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járatok esetén is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel. 

Forrás: Flow pr


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.