A hatóság a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) ajánlásaira hivatkozik, amelyek a veszélyes zónákban közlekedő utasszállítók biztonságának garantálására vonatkoznak.
A Roszaviacija azt követően tette meg javaslatát, hogy hétfőn állítólag két föld-levegő rakétát is kilőttek Szíria területéről a NordWind légitársaság Sarm es-Sejkből Kazanyba tartó utasszállító gépére. A 159 utassal a fedélzetén közlekedő Airbus-320-as típusú repülőgép nem szenvedett sérüléseket, a menetrend szerinti időpontban leszállt a kazanyi repülőtéren.
A moszkvai külügyminisztérium az esetről értesülve azonnal jelezte, hogy sürgősen tisztázza a történteket a szíriai hatóságokkal.
Az NTV orosz televízió jelentése szerint a rakéták néhány száz méterre a NordWind légitársaság utasszállító gépének közelében robbantak fel. A gép 9200 méter magasan repült, amikor az első rakéta 8900 méteren felrobbant. Ezt követően a szíriai légiirányítók engedélyt adtak arra, hogy az utasszállító mintegy 1000 méterrel magasabbra emelkedjen.
A Rosszija 24 orosz állami hírtelevízió jelentése szerint az incidens egyelőre nem megerősített híre ellenére a moszkvai repülőterekről továbbra is felszállnak az Egyiptomba tartó utasszállító gépek. Arról nem szól a híradás, hogy ezek a charterjáratok Szíria légterén keresztül teszik meg az utat a népszerű egyiptomi üdülőhelyekig.
A damaszkuszi hatalom ellen harcoló fegyveres felkelők korábban bejelentették, hogy célpontnak tekintik a Bassár el-Aszad szíriai elnök rendszerét támogató országok utasszállító repülőgépeit. Februárban a damaszkuszi nemzetközi repülőtér körzetében néhány települést az ellenőrzésük alatt tartó fegyveresek egy iráni repülőgépre lőttek. Az esetnek nem voltak súlyos következményei - emlékeztetett a lenta.ru orosz hírügynökség.
Forrás: MTI