Perrel fenyegetik az EU-t a kínai légitársaságok

A kínai légi szállítási szövetség (CATA) az Air Chinával és más kínai légitársaságokkal együtt még az idei év vége előtt pert kíván indítani az Európai Unió ellen, miután március óta folytatott tárgyalásaikon nem jutottak egyezségre az unió légi közlekedésre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátást korlátozó - őket érintő - intézkedéséről.

Az Európai Bizottság döntése értelmében az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszerét (ETS) a jövő évtől kezdődően kiterjesztik a légi közlekedésre, s ennek következménye, hogy a kibocsátási kvóták egyre nagyobb százalékáért lehet majd csak árverésen hozzájutni. A szabály szerint az Európába belépő összes repülőgép után a környezetszennyezés mértékétől függően kell fizetniük a társaságoknak. A szabálysértők szigorú büntetésekre számíthatnak.

A CATA közlése szerint mind a 33 érintett kínai légitársaság alanya az uniós intézkedésnek, amely listázta a kibocsátásuk korlátozására kötelezett társaságokat. Pekingi becslések szerint a kínai légitársaságoknak európai útjaik miatt 2012 és 2020 között 17,6 milliárd jüan, vagyis körülbelül 2 milliárd euró kibocsátás-kereskedelmi adót kell majd kifizetniük. Ez a Kínából Európába utazó utasonként a költségek 300 jüanos, nagyjából 10 ezer forintos emelkedését vonja maga után.

"A törvény növeli az EU-tagországok adóbevételeit, miközben közvetetten csökkenti azokat az alapokat, amelyeket a légitársaságok a zöld energia kutatására fordíthatnának" - jegyezte meg a fejleményeket kommentálva Csaj Haj-po (Chai Haibo), a CATA főtitkárhelyettese a Global Times (GT) című lap keddi online kiadásában.

"Nem tudom megállapítani, hogy mi az Európai Uniónak a törvény mögött húzódó valódi szándéka, de mint az európai hajtóműgyártó vállalatok ügyfele úgy vélem, hogy nem a mi felelősségünk a légi ipar kibocsátásának problémájával megküzdeni" - állapította meg a China Eastern légitársaság képviselője, Luo Csu-ping (Luo Zhuping), aki még leszögezte: szerinte az ETS sérti a szuverenitást és ésszerűtlen.
A már idézett Csaj Haj-po szerint ha az Egyesült Államok, Oroszország és Kína összefogva ellenzi az uniós szándékot, akkor annak végrehajtása megakadályozható. A másik két ország érintettjei már korábban ugyancsak kifejezésre juttatták határozott ellenzésüket, és jogi lépéseket is kilátásba helyeztek.

Kína polgári repülési hivatalának (CAAC) egyik név nélkül nyilatkozó vezetője a Hszinhua hírügynökségnek szintén kedden azt hangoztatta, hogy Peking reméli: egymás kölcsönös tiszteletére alapulóan az EU eláll az egyoldalú lépéstől. Azt is kifejezte, az ágazat kínai irányítói támogatják a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) múlt heti montreali találkozóján elfogadott határozatot, amely ellenzi az ETS kiterjesztését a nem EU-tagországok légitársaságira.

Forrás: MTI


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.