Pilótahiány miatt megnőhet a repülőgép-katasztrófák száma

Négy-öt éven belül pilótahiány léphet fel a légitársaságoknál, mert a cégek minden eddiginél több repülőgépet rendeltek, de a pilóták, és egyéb légügyi szakemberek képzése lassú, a következmény pedig a katasztrófák számának növekedése is lehet - írta pénteki elemzésében a Flightglobal légügyi szaklap.

A lapnak nyilatkozó Olumuyiwa Benard Aliu, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet tanácsának elnöke azt mondta, a légitársaságok számára a hálózatuk megkétszerezése a legnagyobb kihívás, de ennek gátat szabhat a pilóták, légiforgalmi irányítók, karbantartók és mérnökök képzése, amely már túl lassúnak számít és gyorsítani kellene rajta.

Peter Moxham, a Nemzetközi Pilótaképző Csoport (IPPTG) arra hívta fel a figyelmet, hogy öt éven belül a légitársaságok nem tudnak majd elegendő mennyiségű és minőségű szakembert képezni, ennek eredménye pedig az lehet, hogy emberi mulasztás, vagy hiba miatt több repülőgép-katasztrófa következhet be.

A Flightglobal rámutatott, hogy a 2001. szeptember 11-e miatt bekövetkezett válság után, ha a hálózatos légitársaságnak pilótára volt szüksége, akkor külsős cégeknél vizsgázott pilótákat vettek fel, a diszkontok pedig saját pilótaképző programot indítottak, képzési mechanizmusuk pedig sokkal gyorsabb. Mára viszont a képzett, de munkanélküli pilóták piaca lényegesen csökkent, nagy mértékű igénynövekedés esetén 3-6 hónap alatt elfogyna az összes, megfelelő szakszolgálati engedéllyel rendelkező pilóta.

A Flightglobal megjegyezte, az elmúlt 20 évben többször is hasonló jóslatokba bocsátkoztak a szakértők, és végül ezek a gazdasági recesszió, a szeptember 11-i terrortámadások és a 2008-as világpiaci válság miatt nem következtek be.

Forrás: MTI


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.