Az Egyesült Királyságban működő fejlesztőközpont (UK ZEDC – Zero Emission Development Centre) elsődleges feladata a költségek szempontjából versenyképes, a cseppfolyós hidrogént nagyon alacsony hőmérsékleten tároló, majd a hajtóművekhez eljuttató, azaz kriogenikus üzemanyagrendszer kidolgozása lesz, amely az Airbus ZEROe utasszállító repülőgépének 2035-re tervezett sikeres forgalomba állításához szükséges.
A Filtonban megalapított központ feladataihoz tartozik a kriogenikus tartályok és kapcsolódó rendszerek tervezése, fejlesztése, gyártása, valamint tesztelése.
Emellett a központ elősegíti, hogy az Egyesült Királyságban megfelelő tudás és képesség jöjjön létre a hidrogénmeghajtásnál alkalmazott technológiákkal kapcsolatban.
A UK ZEDC részesül az Egyesült Királyság kormányának 685 millió font értékű támogatásából, amelyet a következő három évben juttatnak az Airbus helyi partnere, az Aerospace Technology Institute (ATI) nevű intézetnek, a nulla karbonemissziós és nagyon alacsony károsanyag-kibocsátású repülőgép-technológiák fejlesztésére.