A kerékpárút-hálózat hosszát a francia kormány a jelenlegi 50 ezer kilométerről 2027-re 80 ezerre, majd 2030-ra 100 ezerre tervezi bővíteni. A fejlesztésre szánt összegből évente 250 millió eurót fordítanak kerékpárút-építésre 2027-ig. A kerékpárvásárlás támogatására 500 millió eurót szánnak, beleértve a használt kerékpárok forgalmazását is. A fennmaradó összegből pedig kerékpártárolókat építenek vasútállomásokon és közterületeken, támogatják a lopásgátló kerékpárazonosító rendszerek kifejlesztését, valamint kisiskolások oktatását a kerékpár használatára.
"A kormány példa nélkül álló hatalmas erőfeszítést tesz a kerékpározás támogatására" - közölte Clément Beaune közlekedési miniszter a Twitteren. A Le Parisien című lapnak adott interjúban pedig a miniszter arról beszélt, hogy az autóhasználat vonzó alternatívájává szeretnék tenni a kerékpározást, magát a kerékpárt pedig már a legfiatalabb kortól kezdve mindenki számára elérhető közlekedési eszközzé. "Ez az előrelátó kezdeményezés nem csak az emberek közlekedési és életmódbeli szokásait változtatja meg, hanem világelsővé is teszi Franciaországot a kerékpáros kultúra népszerűsítése és az infrastruktúra fejlesztése terén" - méltatta Olivier Schneider, a FUB kerékpáros szövetség elnöke a kormány kezdeményezését.
Forrás: MTI