Rossz reptéren szállt le az etióp gép

Kilimanjaro repterére tartott az Ethiopean Boeing 767-ese december 18-án, de teljesen máshol szállt le - számolt be az Aviation Herald.

Meglehet a leszállás helye nem is esik olyan messze a célállomástól. De a közel 50 kilométerre lévő Arusha reptere a méretes Boeing 767-300-as számára igencsak szűkös a maga 1620 méteres kifutópályájával. Az elkóválygott gép ugyan meg tudott állni a pályavég előtt nem sokkal, de amikor gurulóút híján a pilóta vissza akart fordulni a pályán, a gép legurult róla, és az orrfutója  a földbe ragadt.

Hogy hogy került oda a menetrend szerinti járatot teljesítő gép? Kilimadjaro repterének 3600 méteres 9-27 irányú pályájának 9-es azaz 90 fok felé néző, keleti végén egy műszaki hibás Cessna vesztegelt. A kisgép eltávolításáig az Ethiopean járatát várakozásra utasította a légi irányítás. Fél óra elteltével a pilóták kevés üzemanyagra hivatkozva megkezdték a pálya megközelítését az ellenkező - 27-es - irányból, hogy a még mindig ott lévő Cessna-val ne ütközzenek. A megközelítést a pilóta azonban a várokozás légterétől a Kilimandjaro-hoz hasonló irányra lévő és szintén 27-09-es pályairánnyal rendelkező Arusha-n fejezte be.

A pilóták a Kilimandjaro-i toronnyal közölték, hogy megkezdik a megközelítést, de a toronyból nem látták a gépet feltűnni. Ugyanakkor az Arusha-i torony irányítói állítják, náluk nem kértek engedélyt leszállásra, be sem jelentkeztek, a gép véletlen szállt ott le.

A légitársaság egyelőre nem adott magyarázatot arra, hogy a gép miért a rövid pályás Arusha-t és miért nem akár a főváros, Dar es Salaam, vagy a legközelebb fekvő kenyai Nairobi repülőterét választotta. Az Aviation Herald úgy tudja, hogy legkisebb megkövetelt üzemanyag mennyiség a gép tartályaiban megmaradt.

Az esemény során személyi és tárgyi sérülés nem történt.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.