Meglehet a leszállás helye nem is esik olyan messze a célállomástól. De a közel 50 kilométerre lévő Arusha reptere a méretes Boeing 767-300-as számára igencsak szűkös a maga 1620 méteres kifutópályájával. Az elkóválygott gép ugyan meg tudott állni a pályavég előtt nem sokkal, de amikor gurulóút híján a pilóta vissza akart fordulni a pályán, a gép legurult róla, és az orrfutója a földbe ragadt.
Hogy hogy került oda a menetrend szerinti járatot teljesítő gép? Kilimadjaro repterének 3600 méteres 9-27 irányú pályájának 9-es azaz 90 fok felé néző, keleti végén egy műszaki hibás Cessna vesztegelt. A kisgép eltávolításáig az Ethiopean járatát várakozásra utasította a légi irányítás. Fél óra elteltével a pilóták kevés üzemanyagra hivatkozva megkezdték a pálya megközelítését az ellenkező - 27-es - irányból, hogy a még mindig ott lévő Cessna-val ne ütközzenek. A megközelítést a pilóta azonban a várokozás légterétől a Kilimandjaro-hoz hasonló irányra lévő és szintén 27-09-es pályairánnyal rendelkező Arusha-n fejezte be.
A pilóták a Kilimandjaro-i toronnyal közölték, hogy megkezdik a megközelítést, de a toronyból nem látták a gépet feltűnni. Ugyanakkor az Arusha-i torony irányítói állítják, náluk nem kértek engedélyt leszállásra, be sem jelentkeztek, a gép véletlen szállt ott le.
A légitársaság egyelőre nem adott magyarázatot arra, hogy a gép miért a rövid pályás Arusha-t és miért nem akár a főváros, Dar es Salaam, vagy a legközelebb fekvő kenyai Nairobi repülőterét választotta. Az Aviation Herald úgy tudja, hogy legkisebb megkövetelt üzemanyag mennyiség a gép tartályaiban megmaradt.
Az esemény során személyi és tárgyi sérülés nem történt.