Rossz reptéren szállt le az etióp gép

Kilimanjaro repterére tartott az Ethiopean Boeing 767-ese december 18-án, de teljesen máshol szállt le - számolt be az Aviation Herald.

Meglehet a leszállás helye nem is esik olyan messze a célállomástól. De a közel 50 kilométerre lévő Arusha reptere a méretes Boeing 767-300-as számára igencsak szűkös a maga 1620 méteres kifutópályájával. Az elkóválygott gép ugyan meg tudott állni a pályavég előtt nem sokkal, de amikor gurulóút híján a pilóta vissza akart fordulni a pályán, a gép legurult róla, és az orrfutója  a földbe ragadt.

Hogy hogy került oda a menetrend szerinti járatot teljesítő gép? Kilimadjaro repterének 3600 méteres 9-27 irányú pályájának 9-es azaz 90 fok felé néző, keleti végén egy műszaki hibás Cessna vesztegelt. A kisgép eltávolításáig az Ethiopean járatát várakozásra utasította a légi irányítás. Fél óra elteltével a pilóták kevés üzemanyagra hivatkozva megkezdték a pálya megközelítését az ellenkező - 27-es - irányból, hogy a még mindig ott lévő Cessna-val ne ütközzenek. A megközelítést a pilóta azonban a várokozás légterétől a Kilimandjaro-hoz hasonló irányra lévő és szintén 27-09-es pályairánnyal rendelkező Arusha-n fejezte be.

A pilóták a Kilimandjaro-i toronnyal közölték, hogy megkezdik a megközelítést, de a toronyból nem látták a gépet feltűnni. Ugyanakkor az Arusha-i torony irányítói állítják, náluk nem kértek engedélyt leszállásra, be sem jelentkeztek, a gép véletlen szállt ott le.

A légitársaság egyelőre nem adott magyarázatot arra, hogy a gép miért a rövid pályás Arusha-t és miért nem akár a főváros, Dar es Salaam, vagy a legközelebb fekvő kenyai Nairobi repülőterét választotta. Az Aviation Herald úgy tudja, hogy legkisebb megkövetelt üzemanyag mennyiség a gép tartályaiban megmaradt.

Az esemény során személyi és tárgyi sérülés nem történt.


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.